علاقه گردشگران هم وارث دکتر مصدق را برای موزه شدن منزل پدربزرگش راضی نمی کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، احمد آباد، روستایی در شهرستان نظرآباد که دکتر محمد مصدق، یکی از رهبران ملی شدن صنعت نفت و نخست وزیر سلطنت پهلوی دوم روزگار خود و به ویژه واپسین لحظات عمرش را در آن نقطه گذرانده است.

خانه مصدق معروف به قلعه احمدآباد، خودرو و وسایل شخصی او همگی اجسام ناطق تاریخ آن دوران هستند و همین موضوع گردشگران را برای ملاقات تاریخ در منزل مصدق، مشتاق تر می کند؛ با این وجود و پس از اظهار نظرهای فراوان تا کنون شاهد اقدام امیدوار کننده ای درخصوص موزه شدن این بنای تاریخی که مربوط به دوران قاجار است، نشده ایم.

فریدون محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز در این باره گفت: منزل دکتر مصدق دارای وارث است برهمین اساس، تبدیل آن به موزه در قالب طرحی مشا‌رکتی امکان پذیر خواهد بود.

او افزود: باوجود اقداماتی که برای حفظ بنای منزل مصدق و خودروی آن انجام شده اما نوه او با موزه شدن آن مخالف است و به همین دلیل تا کنون قلعه احمدآباد به موزه تبدیل نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: البته نتیجه(فرزند نوه را می گویند) مرحوم مصدق با موزه شدن خانه اجدادی اش موافق است اما پدر او مخالفت می کند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهناز کاووووووسی
۰۸:۴۷ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
وااااااا مردم چه بخیلن حالا مام بریم ببینیم خونه شونو چی می شه مگه:)