قنواتی با اشاره به مراجعه ۸۹۰ بیمار کرونایی به بخش تریاژ درمانگاه رمدسیویر سرپایی بیمارستان رازی گفت: یک چهارم بیماران را زنان باردار تشکیل می‌دهند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ماندانا قنواتی رئیس بیمارستان رازی اهواز با بیان اینکه هم اکنون حدود یک چهارم بیماران کرونایی مراجعه کننده به این بیمارستان زنان باردار هستند، گفت: ۹۰ درصد آن‌ها دیر مراجعه می‌کنند و نیاز به تخت مراقبت‌های ویژه دارند.

او با بیان اینکه طی دیروز ۵۴۰ مراجعه کننده به بخش تریاژ بیمارستان و ۳۵۰ بیمار به درمانگاه رمدسیویر سرپایی مراجعه کرده اند، اظهار داشت: همچنین ۶۰ بیمار کرونایی به بخش اورژانس حاد یک و ۲ این بیمارستان مراجعه نمودند که تعدادی از آن‌ها به صورت سرپایی درمان شدند و تعداد دیگر نیاز به بستری دارند.

قنواتی با اشاره به اینکه ۸ بیمار در انتظار آی سی یو و ۱۷ بیمار در انتظار اعزام به بخش‌های ژنرال هستند، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حال آماده سازی بیمارستان‌های مختلف است تا با ظرفیت سازی در بیمارستان رازی، بتوان تخت بیشتری در اختیار بیماران قرار داد.

رئیس بیمارستان رازی اهواز ادامه داد: شرایط بیماری در این بیمارستان به گونه‌ای است که روزانه با ازدحام بیماران مواجه بوده و این موضوع کادر درمان را خسته کرده است، بنابراین از مردم تقاضا داریم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را در دستور کار قرار دهند، زیرا در پیک جدید بیماری اگر یک فرد به بیماری مبتلا شود، همه اعضای خانواده اش را درگیر می‌کند، به عنوان مثال روز قبل ۳ نفر از اعضای یک خانواده به این ویروس مبتلا شدند و مابقی آن‌ها امروز به ما مراجعه کردند.

او تصریح کرد: قدرت سرایت سوش دلتا به مراتب بالاتر از نوع‌های قبلی بوده و معمولا به این شکل است که فرد در یک هفته اول متوجه بیماری نمی‌شود و همین موضوع باعث می‌شود مابقی اعضای خانواده درگیر شوند، ویروس نوع دلتا ابتدا با یک آبریزش بینی، گلودرد و بدن درد در فرد نمایان می‌شود و از روز هشتم به بعد فرد به علائم شدیدی مبتلا می‌شود.

قنواتی افزود: ما به پزشکان عمومی خود اعلام کردیم از بیمارانی که مشکل تنفسی ندارند در روز هفتم یا هشتم بیماری سی تی اسکن اولیه را بگیرند و سی تی اسکن مجدد روز دهم از فرد بیمار گرفته شود، این موضوع باعث می‌شود که از تعداد سی تی اسکن‌های زودهنگام کاسته شده و در زمان دقیق تری از بیماران کرونایی سی تی اسکن انجام شود تا اگر ضایعه‌ای وجود شد زودتر اقدامات درمانی را آغاز کنیم.

او با اشاره فعالیت کلینیک تنفسی در این مرکز درمانی بیان داشت: این کلینیک از ساعت ۸ صبح کار خود را آغاز کرده و تا پاسی از شب دایر است و در هر شرایطی پذیرای بیماران هستیم، همچنین با تمهیدات دانشگاه علوم پزشکی اهواز مشکلی از بابت دارو و سِرُم نداریم.

قنواتی اظهار کرد: اکنون روزانه به طور متوسط ۸۰۰ بیمار در این مرکز داروی رمدسیویر دریافت می‌کنند و در صدد هستیم که میزان داروی ذخیره سازی خود را افزایش دهیم، زیرا نمی‌دانیم که دوره این بیماری در استان چقدر است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.