یک فرمانده الحشد الشعبی عراق، تحریم‌های آمریکا علیه مقامات دولتی و امنیتی این کشور را بی اثر دانست.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه خبری شبکه الاعلام المقاوم (اطلاع رسانی مقاومت عراق)، قاسم الکریطی، مسئول عملیات تیپ ۴۱ الحشد الشعبی گفت: آمریکا تصور می‌کند از طریق تحریم می‌تواند مقاومت را تحت فشار قرار دهد، در حالی که تحریم‌ها هیچ تأثیری بر رزمندگان و فرماندهان مقاومت ندارد.

وی افزود:گروه‌های مقاومت پیشتر به آمریکا صدمه زده اند و آمریکا اکنون از عملیات گروه‌های مقاومت نگران است. گروه‌های مقاومت به تحریم‌ها هیچ توجهی ندارند و به حملات خود ادامه می‌دهند.

او با اشاره به هجمه سازمان یافته‌ای که برای ساقط کردن طرح مقاومت در جریان است، گفت: از پارلمان می‌خواهیم مصوبه اخراج نظامیان آمریکایی را اجرا کند، چرا که این حضور تأثیر منفی در عراق دارد.  مذاکره با آمریکا هیچ فایده‌ای ندارد و این کشور فقط لفظ نیرو‌های رزمی را به مستشاری تغییر داده است. دولت در قبال حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق موضع ملی اتخاذ نکرده است.

در همین حال، سعد السعدی عضو دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق گفت: طبیعی است آمریکا علیه مقاومت عراق موضع گیری کند.  هدف آمریکا این است که کشور‌ها به لحاظ سیاسی، امنیتی و اقتصادی ضعیف باشند. تحریم‌های آمریکا علیه مقاومت هیچ ارزشی ندارد، چرا که رزمندگان مقاومت هیچ حساب بانکی در کشور‌های اروپایی و به ویژه آمریکا ندارند و تنها حسابی که رزمندگان و فرماندهان مقاومت دارند، خون‌ها و جان فشانی‌ها و پیروزی‌های آن بر طرح آمریکایی است.

وی افزود: تصمیمات و اقدامات آمریکا به هیچ عنوان بر مقاومت عراق تأثیر نخواهد گذاشت. ما به موضع گیری‌های ضعیف دولت عراق در قبال تخلفات آمریکا عادت کرده ایم. الحشد الشعبی از فرزندان مقاومت عراق تشکیل شده است و مقاومت عراق از حمایت مردمی گسترده‌ای برخوردار است.

 این مقام با اشاره به موضوع خروج نیروهای آمریکایی از عراق گفت: دولت آمریکا در پرونده خروج از عراق جدی نیست. واشنگتن به مذاکرات راهبردی با عراق احترام نمی‌گذارد. آمریکا از هر گونه نمایندگی سیاسی مقاومت نگران است.

روز گذشته آمریکا اعلام کرد به زودی تحریم‌هایی را علیه ۲۰ شخصیت دولتی و امنیتی بغداد اعمال می‌کند.

پارلمان عراق دی ماه سال ۱۳۹۸، دو روز بعد از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، جانشین سابق رئیس سازمان الحشد الشعبی مصوبه‌ای را برای خروج نظامیان خارجی از خاک عراق به تصویب رساند و خواستار خروج هرچه سریعتر نیرو‌های اشغالگر آمریکایی شد.

این در حالی است که آمریکا در دور چهارم مذاکرات راهبردی بغداد-واشنگتن از خروج نیرو‌های رزمی این کشور از عراق و باقی ماندن برخی نیرو‌ها تحت عنوان آموزش و مشاوره به نیرو‌های عراقی خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
الحشد الشعبی: مذاکره با آمریکا هیچ فایده‌ای ندارد این گفته عین واقعیت است و مذاکره با دولتی که به قول و امضایش کوچکترین اهمیتی نمی دهد آب در هاون کوبیدن است و تنها زبانی که غرب و امریکا میفهمند زبان زور است
-
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
الحشد الشعبی: مذاکره با آمریکا هیچ فایده‌ای ندارد این گفته عین واقعیت است و مذاکره با دولتی که به قول و امضایش کوچکترین اهمیتی نمی دهد آب در هاون کوبیدن است و تنها زبانی که غرب و امریکا میفهمند زبان زور است
آخرین اخبار