رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان:

سمنان قبل از اوج موج پنجم کرونا و در بحرانی‌ترین وضعیت است

دانایی گفت: کرونا در استان سمنان از ابتدای شیوع تاکنون، پیش از رسیدن به اوج موج پنجم، در بحرانی‌ترین وضعیت خود قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، نوید دانایی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: ۲۵۰ مبتلای جدید به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته در مجموعه تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در ۶ شهرستان شناسایی شد.

او با اشاره به اینکه ۹۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۴۸ ساعت گذشته در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه بستری شدند، بیان کرد: در حال حاضر ۳۰۱ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه بستری هستند.

دانایی  با بیان اینکه کرونا با این شدت بحرانی در استان سمنان بی‌سابقه است، تاکید کرد: با توجه به شرایط استان‌های اطراف سمنان، این وضعیت قابل پیش‌بینی بود و هفته‌های گذشته در این مورد هشدار‌هایی ارایه شده بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه هنوز موج پنجم کرونا در استان نقطه اوج خود نرسیده است و روز‌های بحرانی‌تر دور از انتظار نیست، افزود: هنوز استان‌های همجوار به اوج موج پنجم کرونا نرسیده‌اند و سمنان یک هفته بعد از آن استان‌ها به اوج موج پنجم کرونا خواهد رسید.

او  گفت:  که عمده بخش کرونایی بیمارستان‌های استان سمنان در حال تکمیل است و با روند کنونی مجبور به استفاده از تخت‌های دیگر بخش‌ها برای بیماران کرونایی می‌شویم.

دانایی با گلایه از شهروندان استان سمنان گفت: تفاوت موج پنجم کرونا با موج‌های گذشته در این است که هیچ تغییر رفتاری در بین مردم استان سمنان مشاهده نمی‌شود.

او اضافه کرد: در موج‌های قبلِ کرونا مردم با دقت ویژه از تجمعات، تردد غیرضروری و حضور در شهر پرهیز می‌کردند، اما اکنون استفاده از ماسک، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به شدت کاهش یافته است.

دانایی  بیان کرد: با توجه به ماه محرم، حضور مردم در آیین‌ها و تجمع‌ها افزایش یافته که باید با رعایت نکات بهداشتی و استفاده دایم و دقیق از ماسک همراه باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار