رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان همدان گفت:۴هزار و ۲۰۰ قلم تجهیزات در زمان شیوع کرونا خریداری شد و ظرفیت دستگاه‌های اکسیژن ساز استان هم افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، رشید حیدری‌مقدم، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان همدان گفت: حدود یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های بهداشتی استان هزینه شده است.

او با بیان اینکه هشت بیمارستان در هشت سال گذشته افتتاح و تعداد ۸۰۰ تخت بیمارستانی به تخت‌های استان اضافه شد گفت: بهبود وضع اورژانس بیمارستان‌ها، راه‌اندازی کلینیک‌های ویژه در همه شهرستان‌ها و بلوک‌های زایمانی و برگزاری آموزش‌های الکترونیک با تعداد سایت‌های مناسب در حوزه آموزش از دیگر اقدانات انجام شده از سوی  دانشگاه علوم پزشکی بود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه در ایام کرونا ۴ هزار و ۲۰۰ قلم تجهیزات خریداری شد و با استفاده از ۱۴ دستگاه اکسیژن ساز ظرفیت استان ارتقا یافت افزود: هفت دستگاه سی تی اسکن نیز در بیمارستان‌های استان نصب شده است.

حیدری مقدم بیان کرد: در شهرستان‌های بهار، رزن و فامنین در یک سال گذشته بخش دیالیز فعال شده و بیماران را از مراجعه به مرکز استان بی نیاز کرده است.

او با اشاره به اقدامات انجام شده برای تبدیل دانشگاه به دانشگاه‌ نسل۳ گفت: تعداد ۶۰۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که آورده خوبی برای دانشگاه دارد تا کشور به سمت دانشگاه‌های نسل ۳ و ۴ پیش برود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.