استاندار اردبیل:

تاسیسات پایاب سد‌های اردبیل باید حفظ و صیانت شوند

استاندار اردبیل گفت: تاسیسات پایاب سد‌های استان به زودی به اتمام می‌رسد که این نواحی باید حفظ و صیانت شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه بررسی آخرین وضعیت پایاب سد خدا آفرین گفت: با توجه به اینکه اجرای برخی نواحی پایاب سد خدا آفرین و سایر سد‌ها به زودی به اتمام می‌رسد باید تا واگذاری اراضی تاسیسات این نواحی حفظ و صیانت شود.

او اظهار کرد: بزرگترین پروژه سامانه آبیاری نوین بعد از انقلاب با عنایت مقام معظم رهبری و حمایت دولت در شمال استان واقع شده است و مردم و مسوولان باید برای حفظ بیت المال جهادی عمل کنند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه پایاب سد خدا آفرین بزرگترین پروژه بعد از انقلاب در شمال استان است افزود: این پروژه حدود یک هزار و ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل شبکه آبیاری نیاز دارد که با هماهنگی و پیگیری‌های انجام گرفته توسط سازمان جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای باید تعیین تکلیف شود.

بهنام جو تصریح کرد: ناحیه ۳ عمرانی تا سه ماه دیگر تکمیل می‌شود و باید تا تعیین و تکلیف اراضی نسبت به نگهداری پست‌ها اقدامات شایسته‌ای انجام شود.

او ادامه داد: تا کنون شبکه آبیاری و زهکشی ۵ هزار هکتار از ۳۷ هزار هکتار در ناحیه عمرانی اول با همکاری آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی استان به بهره برداری رسیده و پیشرفت فیزیکی ناحیه عمرانی دوم نیز بالای ۹۳درصد اعلام شده است.

استاندار اردبیل ضمن قدردانی از رییس سازمان برنامه و بودجه کشور وزارت‌های نیرو و جهاد کشاورزی اظهار کرد: این پروژه با همکاری و پیگیری دستگاه‌های متولی به مرحله نهایی نزدیک شده و احتمال اجرای طرح آبیاری هوشمند بصورت پایلوت در پارس آباد وجود دارد.

بهنام جو از واگذاری و تعیین و تکلیف اراضی در پایاب خداافرین، احمد بیگلو و عمارت خبر داد و گفت:واگذاری اراضی عرفی قشلاقات تا حدودی تعیین تکلیف شده است و بحث واگذاری به بهره برداران در دستور کار قرار دارد که طبق قانون و نظام بهره برداری با محوریت معاون اقتصادی در اراضی پایاب در شهرستان‌های محدوده با بهره گیری از نظر کارشناسان آب منطقه ای، فرمانداران و کارشناسان جهاد کشاورزی اقدام می‌شود.

او تاکید کرد: قطعی برق در ساعات مشخص به کشاورزان اطلاع رسانی شود و نسبت به تنظیم ساعات قطعی به جد اقدام شود.
در این جلسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و کارشناسان مسوول این سازمان و همچنین کارشناسان آب منطقه‌ای اردبیل از آخرین وضعیت پایاب و واگذاری اراضی گزارشی را ارایه کردند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.