رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه از نظارت دامپزشکی بر کشتار بهداشتی و شرعی دام‌های نذری در ایام محرم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عبدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه گفت: امسال در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی اکیپ‌های ثابت و سیار شهرستان بشرویه بر کشتار بهداشتی و شرعی دام های نذری نظارت دارند.

او افزود: از جمله مهم‌ترین کارکرد‌های دامپزشکی نقش نظارتی این ارگان بر روند پرورش، حمل، کشتار و توزیع فراورده‌های خام دامی است که این نظارت‌ها به صورت دائمی در تمام ایام سال در جریان است و تمام واحد‌های تحت پوشش دامپزشکی را شامل می‌شود.

عبدی با بیان این که این نظارت‌ها در مناسبت‌های خاص تشدید می‌شود، اظهار کرد: به همین منظور شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه، ذبح بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی در ایام عزاداری محرم را تحت نظارت ویژه خود قرار می‌دهد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه تصریح کرد: سازماندهی و تجهیز اکیپ‌های ثابت و سیار با حضور پرسنل فنی دامپزشکی و ناظران شرعی، اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص دایر بودن کشتارگاه دام در شهرستان‌ها، تماس و مکاتبه با هیأت‌های مذهبی جهت ذبح دام نذری در محل کشتارگاه و هماهنگی در خصوص اعزام اکیپ‌های بازرسی جهت نظارت شرعی و بهداشتی بر دام‌های کشتار شده از مهمترین این اقدامات است.

عبدی اظهار کرد: اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی شهرستان بشرویه در روز‌های تاسوعا و عاشورای امسال در سطح کشتارگاه و شبکه مستقر خواهند بود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه ادامه داد: شهروندان و مسئولان هیأت‌های مذهبی با کشتار بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی در ایام خاص مانند ماه محرم و صفر و استفاده از خدمات کشتارگاه‌ها، به حفظ بهداشت عمومی در پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک و آلودگی‌های زیست محیطی کمک می کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.