با توجه به گرمای تابستان آب حیات وحش هفتاد قله به صورت مستمر تامین می‌شود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با توجه به گرمای تابستان، کم آبی و تشنگی وحوش، محیط بانان محیط زیست استان مرکزی آبرسانی به وحوش هفتاد قله اراک را به طور مستمر انجام می‌دهند و به منظور جلوگیری از انتشار بیماری‌ها، آبشخور‌های منطقه را ضدعفونی و لایروبی می‌کنند.

عباس جودکی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: خشکسالی‌های امسال باعث کمبود سطح سفره آب زیرزمینی در برخی مناطق حفاظت شده ۷۰ قله اراک شده، اما این مشکل از طریق آبرسانی روزانه با تانکر آبرسان و ساخت مخازن ذخیره آب با حجم ۳۶۰ متر مکعب در این منطقه رفع شده است.

جودکی افزود: بیشترین مشکل کمبود آب منطقه ۷۰ قله اراک در دره سیبک، دوتو و چکاپ است که روزانه این مناطق توسط محیط‌بانان رصد و آبرسانی انجام می‌شود

او اضافه کرد: آبرسانی به مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان با هدف احیاء زیستگاه و زیست بوم‌های خشک زی حیات وحش در حال انجام است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: این کار همچنین با هدف تأمین آب و غذای مورد نیاز حیات وحش، حفظ شرایط مطلوب اکولوژیکی زیستگاه، حفظ و افزایش گونه‌های جانوری حیات وحش و جلوگیری از کاهش جمعیت انجام می‌شود.

او با اشاره به وضعیت مطلوب حیات وحش در استان مرکزی ادامه داد: به منظور پیشگیری از شیوع و انتشار بیماری‌های حیات وحش آبشخور‌ها و اطراف آن بصورت مداوم با مواد ضدعفونی کننده شستشو و گند زدایی میشود.


جودکی تصریح کرد: خروج دام‌های اهلی از اطراف منطقه هفتاد قله و مناطقی که آبشخور مشترک بین دام اهلی و وحوش وجود دارد با دستور مستقیم دادستان محترم مرکز استان انجام شده است و خوشبختانه تا کنون موردی از بیماری حیات وحش در مناطق تخت مدیریت استان دیده نشده است.

پارک ملی و منطقه حفاظت شده ۷۰ قله اراک، از بهترین زیستگاه‌ها و پناهگاه‌های حیات وحش کشور است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.