یک فروند کشتی حامل ۵۵ هزار تن سویا در بندرشهید رجایی بندرعباس پهلو گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، علیرضا محمدی کرجی ران، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت:یک فروند کشتی حامل ۵۵ هزار تن کالای اساسی سویا در بندرشهید رجایی پهلو گرفت.

محمدی کرجی ران افزود: یک فروند کشتی دیگر با ظرفیت ۶۶ هزار تن ذرت نیز طی هفته آینده در  بندرشهید رجایی  پهلو خواهد گرفت.


او افزود: علاوه بر کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی، از ابتدای سال تا کنون ۳ فروند کشتی ویژه نهاد‌های دامی در بندر شهید رجایی پهلو گیری شده  است که کشتی اول حامل ۶۶ هزار تن جو، دومین کشتی نیز با ظرفیت ۶۶ هزار تن ذرت و با احتساب کشتی که عصر روزگذشته  پهلو گیری و حامل ۵۵ هزار تن سویا دیگر است مجموع کشتی‌های نهاده‌های دامی به ۳ فروند رسیده است .

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: کشتی چهارم نیز حامل ۶۶ هزار تن ذرت در لنگرگاه بندرعباس مستقر است که با سپری شدن فرآیند اسنادی و الزامات بهداشتی طی هفته آینده در این بندر پهلو خواهد گرفت.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با بیان اینکه ۶ پست اسکله با عمق ۱۴ متر ویژه کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی در نظر گرفته شده است گفت:کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی و نهاد‌های دامی و کشاورزی در اولویت تخلیه و تخصیص تجهیزات بندری قراردارند.

او گفت: از مجموع انبار‌های مسقف موجود در این بندر ۹۰ درصد به کالا‌های یاد شده تخصیص داده شده که ۴ باب آن ویژه انبارش نهاده‌های دامی و ۱۱ باب دیگر برای نگهداری کالا‌های خوراکی در نظر گرفته شده است.

به گفته مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تخلیه کالا‌های اساسی با دو رویه حمل یکسره و حمل مستقیم به انبار‌ها انجام می‌شود و برای تسهیل در حمل کالا‌ها از ظرفیت حمل و نقل ریلی و جاده‌ای به صورت همزمان استفاده می شود.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.