خیمه حسینی در همه نقاط هرمزگان برپا و پرچم یا حسین نیز برافراشته است و عاشقان حسینی دیشب هم در مجلس عزای حسینی شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،عاشقان و دلدادگان حسین این روزها پرشور و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی دیشب هم در مجالس امام حسین (ع)به سوگ نشسته اند.

این مراسم در همه نقاط استان حداکثر در دو ساعت برگزار می شود.

حجت‌الاسلام انصاری راد،مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: هیئت‌های مذهبی و انجمن‌های تعزیه خوانی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی می‌توانند مراسم عزاداری ماه محرم را برگزار کنند.

حجت الاسلام انصاری راد افزود: برگزاری مراسم در فضای بسته اعم از مسجد، حسینیه و هیئت‌های مسقف فقط در صورتی مجوز دارد، که ارتفاع تا سقف بیش از ۶ متر و شمار عزاداران یک چهارم ظرفیت آن مکان باشد.

او با اشاره به ضرورت استفاده از ماسک در مراسم عزاداری سالار شهیدان گفت: برگزاری مراسم عزاداری در مکان‌های سر باز و بدون سقف نیز با رعایت فاصله و با یک سوم ظرفیت است.

در بخش فین هم دیروز 12هزار ماسک بین عزاداران و هیات های مذهبی توزیع شد.

محمد کریمی،  رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندرعباس گفت: در اجرای نیت موقوفه مرحوم امیری،۱۲ هزار عدد ماسک بهداشتی تهیه ، و به مرکز بهداشت دهستان سیاهو اهداء شد و نیت این واقف خیراندیش در حوزه سلامت، دارو و درمان بود.

وی از خیران و واقفان نیک‌اندیش استان خواست نیت وقف‌های جدید خود را به سمت نیازهای روز جامعه، که در حال حاضر حوزه سلامت است، سوق دهند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.