ارائه گزارش عملکرد شهرداری منطقه ۱۸ با حضور عضو شورای شهر

شهرداری منطقه ۱۸با حضور علیرضا نادعلی عضو دوره ششم شورای شهراسلامی گزارش عملکرد دوره سه ساله مدیریتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سید محمد فیاض شهردار منطقه ۱۸ تهران درباره عملکرد‌های شهرداری منطقه در دوره سه ساله مدیریتی گفت:۱۴۵میلیارد تومان در ۲۰۰پروژه خرد هزینه و تمام شده و ۲۹۷میلیارد تومان کار در حال اجرا است.حدود۵۱۰ میلیارد تومان از سایر اعتبارات شهرداری برای برقراری مساوات در بهره برداری از امکانات شهری هزینه شده است.

وی درباره فضای سبز منطقه گفت:۱۲پارک در منطقه ساخته شده است که در ابتدای دوره مدیریتی ۹۲پارک تحویل گرفته شده وحالا ۱۰۴پارک به منطقه تحویل دادیم که چهار پارک در حال احداث است و هشت پارک به اتمام رسیده است.

وی افزود:باکمک اعتباراتی که داشتیم ۱۶/۳۲درصد منطقه آسفالت شده است که هنوز جای کار وجود دارد.

فیاض درباره پروژه کلان بروجردی گفت:پروژه بروجردی جزو ابرپروژه‌های ما است که در امتداد بزرگراه تهران ساوه قرار دارد که اگر ساخته شود که امیدواریم تا پایان این دوره به بهره برداری برسد که در این صورت حجم عظیمی از ترافیک کاسته می‌شود.

وی افزود:ما محله‌ای داشتیم به نام تقی آباد که به وسعت۵۰ هکتار که کارگاه غیرمجاز تفکیک زباله و پسماند بود که تخریب و جمع آوری شد.

شهردار منطقه ۱۸ تهران درباره احداث بیمارستان در منطقه گفت:بیمارستان ۲۶۶تخت خوابی کودکان حکیم که با کمک خیری در طی دوسال و نیم ساخته شد. شهرداری تهران زمین را تامین کرد و به دانشگاه تهران داد و با کمک خیر (آقای مطهری)  دانشگاه ساخته و تجهیز شد، ولی به دلیل برخی اختلافات هنوز به بهره برداری نرسیده است.

وی افزود:از مطالبات ما این است که خط ۱۱هم شروع شود در این دوره مدیریتی که حمل و نقل شهروندان این منطقه آسوده شود.

فیاض درباره پروژه باغ راه حضرت زهرا که واقع در منطقه ۱۸و۱۷ است افزود:پروژه باغ راه حضرت زهرا (س) با مساحت ۹کیلومتر که فاز یک آن به بهره برداری رسیده و از بوستان ولایت بزرگ‌تر است و همه نقاط آن قابل دسترسی است و رضایت مردم را به دنبال دارد.

وی درباره طرح گلماند گفت:افتتاح سه فروشگاه گلماند که مردم پسماند خشک خود را تحویل داده و مطابق با ارزش پسماند خود گل دریافت می کنند.

وی افزود:سرانه‌های فرهنگی به اتمام رسیده و فضا‌های ورزشی جدید در این دوره مدیریتی به بهره برداری رسید که مجموعه ورزشی شهید دستگردی یک ورزشگاه طبقاتی بود که ساخته شد.

فیاض درباره سرای محله‌های موجود در این منطقه گفت:منطقه ۱۸ سرای محله‌ای نداشت که در این دوره چند سرای محله به بهره برداری رسیدند و برخی نیز در دست تولید هستند.

وی افزود:موضوع مهم دیگر هم این است که منطقه۱۸پارکینگ نداشته و شهروندان دچار مشکلاتی از جمله سرقت می شدند که پارکینگ طبقاتی را در این منطقه ایجاد کردیم.

فیاض با تاکید بر این که در زمان بارندگی آب‌های حاصل از بارندگی در این محدوده تجمع می‌کند، گفت:بحث جمع آوری آب‌های سطحی خیلی بحث مهمی بود که کانال‌های معلم و مدائن ساخته شده و به بهره برداری خواهد رسید و دیگر جمع شدن این آب‌ها اتفاق نخواهد افتاد.

وی با تاکید براینکه پروژه و فعالیت‌های به اتمام نرسیده هم در این منطقه وجود دارد و انشالله به زودی به پایان خواهد رسید گفت: بزرگراه بروجردی باید یک قسمت مسقف شود و درحال حاضر در انتظار تهیه نقشه‌های فاز ۱ از سوی سازمان مشاور است.

وی افزود:علی رغم پیگیری‌های به عمل آمده از مراجع قضایی و قانونی به دلیل عدم همکاری مالکین گودال ها، طرح مورد تایید سازمان مشاور، از سوی مالکان ارائه نشده است.

فیاض در ادامه گفت:موضوع دیگر تغییر پهنه بزرگراه آیت اله سعیدی است که به جهت جلوگیری از تداخل نامناسب کاربری‌ها و ارتقاء کیفیت محیط شهری در محور بزرگراه آیت اله سعیدی به عنوان محوری شریانی درجه ۱و استقبال مالکین جهت ساخت و ساز طبق پهنه فعلی طرح بازآفرینی در دفتر توسعه محلی ناحیه ۱به سازمان نوسازی ارائه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار