مراودات منظم‌تر در گرو تشکیل ستاد توسعه روابط استان‌های ایران و عراق

استاندار خوزستان گفت: مراودات قوی‌تر و منظم‌تر ایران و عراق در گرو تشکیل ستاد توسعه روابط استان‌های همجوار در ۲ کشور است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان امروز در نشست با سرکنسول عراق در اهواز  و  با اعلام پیگیری برای تشکیل ستاد توسعه روابط خوزستان با استان‌های همسایه در کشور عراق گفت: امیدواریم نشست‌های منظم و قوی تری در این خصوص برگزار شود.

او با بیان اینکه در این نشست تفاهم نامه‌های گذشته بین استانداران سابق خوزستان و استان‌های همجوار در کشور عراق مرور شد، افزود: در این نشست مقرر شد ستاد توسعه روابط بین استان خوزستان و استان‌های همسایه در عراق تشکیل شود، همچنین مراودات فرهنگی، اقتصادی و عمرانی مورد بررسی قرار گیرند تا در صورت بروز حوادث غیر مترقبه در این ۲ کشور بر اساس این ستاد همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند.

 سلیمانی دشتکی اظهار کرد: در صورتی که ۲ کشور ایران و عراق در سطح ملی برای برگزاری اربعین به توافق برسند همکاری نزدیکی میان آن‌ها شکل می‌گیرد، هرچند این مسئله هنوز قطعی نیست.

استاندار خوزستان در ادامه  بیان کرد: همچنین بنا شد سرکنسولگری عراق در اهواز، هماهنگی لازم برای برقراری ارتباط قوی‌تر میان استاندار خوزستان و استانداران همسایه در کشور عراق با اولویت استان بصره را به وجود آورد چرا که استان خوزستان روابط فرهنگی و اقتصادی قوی تری با استان بصره دارد.

به گفته این مقام مسئول  ارتباط بین خوزستان و استان‌های همجوار در کشور عراق می‌تواند به شکل ویدئو کنفرانس یا سفر استانداران شکل گیرد.

تسریع در تشکیل ستاد توسعه روابط میان استان‌های ۲ کشور مهمترین تصمیمی است که در این نشست اتخاذ شد تا مراودات قوی‌تر و منظم‌تر پیش رود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.