به گزارش خبرنگارنبض بازارگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رپورتاژ آگهی یکی از بخش های جدانشدنی از هر کسب و کار اینترنتی است! هر کسب و کاری که سایتی داشته باشد، حتماً به فکر بهبود رتبه خود در گوگل است. یکی از مواردی که کمک زیادی به بهبود رتبه سایت در گوگل می کند، رپورتاژ آگهی است. از طرف دیگر، مدیریت هزینه کسب و کار یکی از بخش های مهم هر کسب و کاری است و به همین دلیل است که هزینه رپورتاژ آگهی در کسب و کارها اهمیت زیادی دارد. در این مقاله می خواهیم به بررسی هزینه رپورتاژ آگهی و فاکتورهای تاثیرگذار در آن بپردازیم! پس اگر قصد خرید رپورتاژ آگهی دارید، در این مطلب همراه ما باشید.
هزینه رپورتاژ آگهی چیست؟
اگر کسب و کاری یا سایتی دارید، حتماً تا کنون نام رپورتاژ آگهی به گوشتان خورده است! رپورتاژ آگهی به معنای انتشار یک مطلب برای درج لینک سایت خود در سایت های دیگر است. سایت ها برای آن که رپورتاژ شما را منتشر کنند، هزینه دریافت می کنند که این هزینه به فاکتور های زیادی بستگی دارد. برخی از رسانه ها هزینه رپورتاژ آگهی کمتر و برخی دیگر هزینه بیشتری می گیرند تا مطلب شما را منتشر کنند. البته لزوماً به این معنا نیست که رپورتاژ آگهی در سایت های گران تر می تواند بازدهی زیاد داشته باشد؛ ممکن است یک سایت هزینه زیادی از شما دریافت کند اما بازدهی آن خیلی کم باشد. فاکتور های مختلفی وجود دارند که رپورتاژ آگهی رسانه های مختلف بر اساس آن قیمت گذاری می شوند. در بخش بعدی به بررسی این فاکتور ها می پردازیم تا راحت تر بتوانید رپورتاژ آگهی خریداری کنید.
هزینه رپورتاژ آگهی به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟
همان طور که در بالا گفتیم، هزینه رپورتاژ آگهی رسانه های مختلف متفاوت است و این هزینه به فاکتور های مختلفی بستگی دارد. گاهی اوقات هم با وجود آن که یک رسانه هزینه چند میلیون تومانی از شما دریافت می کند، اما رسانه خوبی برای انتشار رپورتاژ نیست. در این بخش می خواهیم به بررسی فاکتور های تاثیرگذار در هزینه رپورتاژ آگهی بپردازیم و شما را در زمینه خرید رپورتاژ راهنمایی کنیم. 8 فاکتور مهم عبارتند از:
یکی از مهم ترین مواردی که در هزینه رپورتاژ آگهی تاثیر بسیار زیادی دارد، موضوع سایت انتشار دهنده رپورتاژ است. معمولاً هر چقدر موضوع سایت عمومی تر باشد، هزینه رپورتاژ نسبت به سایت های هم سطح آن کمتر است! به عنوان مثال، در سایت های خبری انواع مطالب منتشر می شوند و مخاطبان آن عمومی هستند. بنابراین همه کاربران این سایت ها نمی توانند مخاطب هدف شما باشند. لازم است بدانید یکی از مهم ترین اهداف انتشار رپورتاژ آگهی تبلیغات است و اگر مخاطبان آن سایت مخاطبان هدف شما نباشند، نمی توانید به این هدف دست پیدا کنید. بنابراین هر چقدر موضوع سایت تخصصی تر باشد، هزینه آن بیشتر است! البته لزوماً این طور نیست و ممکن است یک رسانه هزینه کمتری دریافت کند.
یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم که در هزینه رپورتاژ آگهی تاثیر زیادی دارد، دامین اتوریتی است. هر چقدر دامین اتوریتی یک سایت بیشتر باشد، هزینه آن هم بیشتر است. دامین اتوریتی یک معیار مهم از قدرت دامنه است که توسط وب سایت MOZ برای سایت ها در نظر گرفته می شود! همچنین باید توجه داشته باشید که هر چقدر دامین اتوریتی بالاتر باشد، تاثیر بیشتری روی رتبه سایت شما دارد و به بهبود آن کمک بیشتری می کند. البته معیارهای دیگری هم در آن تاثیرگذار هستند که در فاکتورهای بعدی به بررسی آن ها می پردازیم.
اسپم اسکور یکی از معیارهای مهم در سئو و هزینه رپورتاژ آگهی است که نشان دهنده کیفیت محتوا و لینک های آن سایت است. هر چقدر اسپم اسکور بالاتر باشد، نشان دهنده کیفیت پایین آن سایت است. از طرف دیگر، هر چقدر این عدد بالاتر باشد، احتمال جریمه شدن سایت هایی که در آن لینک قرار داده اند بیشتر می شود. بنابراین سایت هایی که اسپم اسکور پایین تری دارند، نشان دهنده آن است که محتوا و لینک آن ها با کیفیت تر است و هزینه رپورتاژ در چنین سایت هایی نسبت به سایت های هم رتبه بیشتر است! البته باز هم این مسئله به دامین اتوریتی و رتبه الکسا بستگی دارد.
یکی دیگر از مسائلی که باید دقت کنید، کیفیت محتوا است. کیفیت محتوا یکی از مسائلی است که می تواند روی کیفیت و هزینه رپورتاژ آگهی تاثیرگذار باشد. هر چقدر کیفیت محتوای آن سایت بیشتر باشد، گوگل برای آن سایت ارزش بیشتری قائل می شود و همچنین لینک هایی که در آن سایت قرار می گیرند، از نظر گوگل بسیار ارزشمند هستند. بنابراین اگر قصد خرید رپورتاژ آگهی دارید، حتماً به کیفیت محتوا و اختصاصی بودن آن دقت کنید تا در چنین سایت هایی رپورتاژ منتشر کنید. همچنین کیفیت محتوای آن سایت می تواند در افزایش قیمت رپورتاژ تاثیرگذار باشد که از مهم ترین رسانه ها با کیفیت محتوای بالا می توان به زومین اشاره کرد.
رتبه الکسا یکی از معیارهایی است که در هزینه رپورتاژ آگهی تاثیر بسیار زیادی دارد! رتبه الکسا در واقع نوعی رقابت بین سایت های مختلف از نظر ترافیک روزانه است. هر چقدر ترافیک شما بیشتر باشد، عدد رتبه الکسای شما کمتر است و هر چقدر ترافیک کمتر باشد، این عدد بیشتر است. هر چقدر رتبه الکسای سایت بیشتر باشد، نشان دهنده ترافیک بیشتر آن سایت است که در نهایت باعث افزایش هزینه رپورتاژ آگهی شما می شود.
این مسئله را می توان با رتبه الکسا تقریباً یکی دانست. هر چقدر ترافیک سایت بیشتر باشد، شانس آن که بتوانید محتوای رپورتاژ خود را به تعداد بیشتری از کاربران نمایش دهید، بیشتر است. به همین دلیل است که ترافیک سایت موردنظر شما می تواند باعث افزایش قیمت رپورتاژ آگهی شود. البته در سایت هایی که ترافیک مشابهی دارند، فاکتورهای دیگری نظیر دامین اتوریتی و چندین مورد دیگر مورد بررسی قرار می گیرند.
یکی از مواردی که برخی از سایت های انتشار دهنده رپورتاژ آگهی به کاربران ارائه می کنند، انتشار رپورتاژ در صفحه اصلی سایت موردنظر است. انتشار رپورتاژ در صفحه اصلی به شما کمک می کند تا بتوانید محتوای خود را به کاربران آن سایت نمایش دهید. در این صورت رپورتاژ آگهی نه تنها به افزایش رتبه شما کمک می کند، بلکه می تواند نوعی تبلیغات باشد و کاربران را به صورت مستقیم وارد سایت شما کند. گاهی اوقات رسانه ها برای انتشار رپورتاژ در صفحه اصلی هزینه بیشتری دریافت می کنند و البته گاهی هم اصلاً آن را در صفحه اصلی منتشر نمی کنند! این مورد هم می تواند روی هزینه رپورتاژ آگهی تاثیرگذار باشد و هزینه را افزایش دهد.
دقیقاً مانند فاکتور قبلی (انتشار رپورتاژ در صفحه اصلی)، رسانه هایی هستند که رپورتاژ شما را در دسته بندی موردنظر شما هم منتشر می کنند. برخی دیگر از رسانه ها فقط رپورتاژ را در دسته بندی رپورتاژ آگهی منتشر می کنند! مزیت انتشار رپورتاژ در دسته بندی خاص این است که اگر کاربران از طریق آن دسته بندی بخواهند مطالب آن دسته را ببینند، ممکن است مطلب شما هم برای آن ها جذاب باشد و آن را بخوانند؛ سپس وارد سایت شما شوند.
نکاتی که در این مطلب بررسی کردیم، روی هزینه رپورتاژ آگهی تاثیر مستقیم و غیرمستقیم دارند. اگر قصد خرید یا دیدن هزینه رپورتاژ آگهی را دارید، می توانید از طریق وب سایت تسمینو اقدام کنید.
انتهای پیام/