استاندار زنجان گفت: زنجان به لحاظ واکسیناسیون جزو استان های برتر کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی، استاندار زنجان در ستاد کرونای استان زنجان بااشاره به اینکه با تدابیر اندیشیده شده پیک پنجم کرونا با چند هفته تأخیر در استان زنجان آغاز شد،گفت: زنجان جزو استان های برتر در بحث واکسیناسیون کرونا است.

او افزود: با برنامه ریزی های انجام شده در خصوص روند واکسیناسیون کرونا آمار مرگ و میر در افرادی که بیشتر در معرض خطر قرار دارند کاهش یافته است.

حقیقی بابیان اینکه واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال باید به بیش از ۹۰ درصد برسد، ادامه داد: نهادهایی که افراد بالای ۷۰ سال را تحت پوشش دارند موظفند تا آن ها را به تزریق واکسن تشویق کنند.

استاندار زنجان گفت: تلاش های کادر بهداشت و درمان برای مهار ویروس کرونا به تنهایی کافی نیست و برای رسیدن به این مهم نیازمند همکاری آحاد جامعه هستیم.

او به افزایش ۱۰ درصدی میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این استان به ۵۰ درصد رسیده است.

حقیقی بابیان اینکه در حال حاضر تعداد مراجعان به مراکز۱۶ ساعته افزایش یافته است، گفت: در ۲هفته گذشته میزان مراجعه به این مراکز ۲ برابر شده است.

استاندار زنجان از افزایش آمار بستری های کرونایی در زنجان خبر داد و گفت: میزان بستری‌های کرونایی استان زنجان در حال حاضر از ۲۵ درصد به ۵۳ درصد رسیده است.

 

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.