معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اگر همچنان روند افزایشی بیماری کرونا در خراسان جنوبی ادامه داشته باشد، بیماران کرونایی با کمبود تخت بیمارستانی مواجه می‌شوند.

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: طی هفته‌های اخیر موارد ابتلا به کرونا به شدت در سطح استان در حال افزایش بوده است به گونه‌ای که اکنون بیش از ۹۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی در اختیار بیماران کرونا مثبت است.

او افزود: اگر روند افزایشی بیماران کرونا مثبت به همین ترتیب ادامه داشته باشد شاهد استفاده از سایر بخش‌های بیمارستانی برای خدمت رسانی به بیماران کرونایی خواهیم بود.

مهدی زاده اظهار کرد: با ادامه داشتن روند صعودی کرونا و کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی احتمال این که تخت خالی برای بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها وجود نداشته باشد و بیماران پشت درب بیمارستان‌ها منتظر خالی شدن یک تخت برای پذیرش باشند وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به این که همه‌ی گروه‌های سنی در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند تصریح کرد: در گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال که واکسیناسیون آن‌ها شروع شده است در مقایسه با گروه‌های سنی زیر ۴۵ سال که هنوز واکسینه نشده اند درگیری با بیماری کمتر است.

او با اشاره به این که واکسیناسیون هیچ گروه شغلی و سنی متوقف نشده است ادامه داد: بر اساس ابلاغیه وزارت بهداشت تمام مراحل واکسیناسیون از طریق ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir انجام می‌شود.

مهدی زاده با اشاره به این که ظرفیت مراکز واکسیناسیون محدود و همچنین معرفی افراد از طریق دستگاه‌ها باعث تجمع در مراکز واکسیناسیون شده بود بیان کرد: بنابراین تصمیم گرفته شد که تمامی گروه‌های شغلی و سنی تنها از طریق ثبت نام در سامانه واکسن کرونا را دریافت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۲۷۱ هزار دّز واکسن وارد استان شده است که این تعدا واکسن نیاز گروه‌های سنی و شغلی را تامین می‌کند.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.