مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۲۵ درصد از جمعیت ۱۶۳ هزار نفری مورد هدف صندوق در استان زیر پوشش قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر شاه بندری مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تاکنون ۲۵ درصد از جمعیت ۱۶۳ هزار نفری مورد هدف صندوق در این استان زیر پوشش قرار گرفته است.

او افزود: با وجود مزایای قابل توجهی که بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر دارد، اما هنوز بخشی از جمعیت روستایی استان نسبت به این طرح بی‌اطلاع هستند.


بیشتر بخوانید


شاه بندری اضافه کرد: هدفگذاری امسال برای زیر پوشش قرار دادن جمعیت هدف بین پنج هزار و ۲۰۰ تا هشت هزار نفر بوده است که سهمیه بهار با جذب ۹۳۸ نفر به صورت ۱۰۰ درصد جذب شده است.

او، بیشترین استقبال از بیمه روستاییان و عشایری استان را مربوط به شهرستان شهرکرد و کمترین جمعیت تحت پوشش را مربوط به شهرستان لردگان اعلام کرد و گفت: ۳۵ درصد بیمه‌شدگان روستایی و عشایر استان مربوط به شهرستان شهرکرد است و شهرستان لردگان با کمتر از ۱۲ درصد مجموع بیمه‌شدگان این صندوق، کمترین جمعیت بیمه‌شده را دارد.

شاه بندری با بیان اینکه افراد دارای شرایط بین ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند با پرداخت دست‌کم ۳۹۰ هزار تومان برای یک سال زیر پوشش این بیمه قرار گیرند، خاطرنشان کرد: بیمه‌شدگان با پرداخت تنها ۳۰ درصد حق بیمه می‌توانند زیر پوشش قرار گیرند.

او افزود: در خصوص خدمات درمانی نیز بیمه‌شدگان این صندوق زیر پوشش صندوق روستاییان بیمه سلامت قرار دارند و با پرداخت کمترین فرانشیز می‌توانند از خدمات درمانی برخوردار شوند.

شاه بندری خاطرنشان کرد: دسترسی راحت و آسان از دیگر مزایای بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر است و افراد می‌توانند با مراجعه به یکی از کارگزاری‌ها ظرف ۲۰ دقیقه ثبت‌نام کرده و زیرپوشش این بیمه قرار گیرند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار