مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان وبلوچستان گفت: چهار هزار و ۶۵۰ نفر از سال گذشته تاکنون در حوزه کسب و کار خرد، واحد‌های تولیدی، خدماتی و روستایی ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از این صندوق دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، غلامعلی صمصامی مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان در نشست با خبرنگاران گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه زبان گویا و گوش شنوای آحاد جامعه هستند و همکارانمان در صندوق هم قطعا سپاسگزار زحمات این افراد هستند.

وی افزود: امیدواریم با قلم توانا و صادق خبرنگاران که موجبات روشنگری و بیان عملکرد دستگاه‌های اجرایی است باعث پیشرفت و توسعه همه عرصه‌ها، حوزه‌ها و قسمت‌های گوناگون اشتغال، خدمات و تولید در سیستان و بلوچستان باشیم.
مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان ادامه داد: قطعا اطلاع رسانی و خبرنگاری در این روز‌های سخت کرونایی زحمات دوچندانی برای این قشر داشته است.
وی تصریح کرد: خدمات صندوق کارآفرینی امید در ۲ سال اخیر با تلاش خبرنگاران به اطلاع مردم عزیز سیستان و بلوچستان رسیده است.
صمصامی گفت: صندوق کارآفرینی امید رسالت اصلی‌اش حمایت از کسب و کار‌های خرد و کوچک است و به عنوان نهاد مالی تخصصی در زمینه این کسب و کار‌ها فعالیت می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: این صندوق برای شناسایی کسب و کار‌های کوچک و خود اشتغالی و به واسطه اینکه بهتر متقاضیان شناخته شوند تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌های اجرایی منعقد کرده است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان اظهارداشت: مهمترین این تفاهم‌‎نامه‌ها در استان با بنیاد برکت بوده که از پارسال تا کنون سه هزار و ۴۷۰ فقره تسهیلات به افرادی که در مناطق کمتر توسعه یافته، مناطق روستایی و عشایری استان هستند به مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان پرداختی داشته و تقریبا سعی‌مان بر این است که تا پایان سال حدود سه هزار نفر به این آمار افزوده شود.

وی بیان کرد: تفاهم نامه‌هایی با شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان، اداره ورزش و جوانان، سازمان زندان‌ها، وزارت کار و فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته‌ایم که هر کدام متقاضیان خود را دارند.

صمصامی خاطر نشان کرد: چند سال پیش قانون توسعه اشتغال در مناطق روستایی توسط مجلس امضا شد و اعتباراتی در اختیار بانک‌های عامل قرار گرفت که یکی از این‌ها صندوق کارآفرینی امید بود.

وی ادامه داد: از ابتدای این قانون تا کنون ۹ هزار و ۸۰۰ نفر به مبلغ ۱۷۹ میلیارد تومان از صندوق تسهیلات گرفتند که چهار درصد در مناطق مرزی و ۶ درصد در مناطق غیر مرزی بوده و تقریبا در ماه‌های آینده خیلی از این طرح‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان تصریح کرد: یکی از طرح‌های استراتژیک صندوق حمایت از صندوق‌های خرد محلی که بیشتر در روستا‌ها واقع شده‌اند یا در حاشیه شهر هستند بوده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار