طلاق مهم‌ترین آسیب اجتماعی استان سمنان است

معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان گفت: طلاق به عنوان مهمترین آسیب اجتماعی این استان، با تشکیل کارگروه «کنترل و کاهش طلاق» بررسی و پیشگیری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، انسیه ایمانی معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان ابراز داشت: آسیب‌های اجتماعی در کوتاه مدت کنترل نمی‌شود و این مهم نیازمند مداخله همگانی از خانواده تا جامعه و حضور پر رنگ دستگاه‌های اجرایی است.

او افزود: تنها با همراهی و فعالیت‌های بین بخشی و برون سازمانی هماهنگ بین دستگاه‌های اجرایی که در طرح تقسیم کار ملی در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی مسئول هستند، می‌توان به نتیجه مطلوب برای کنترل و کاهش طلاق رسید.

معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اهمیت آگاهی بخشی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: یکی از مهمترین راه‌های پیشگیری از طلاق آموزش‌های قبل و بعد از ازدواج است.

ایمانی بیان کرد: اولین قدم در اجرای طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، تقسیم و مشخص شدن وظایف و فعالیت‌های هر دستگاه و لازمه این کار، ابلاغ برنامه‌ها توسط دبیرخانه کارگروه است.

او  افزود: در این طرح برخی از دستگاه‌ها بصورت مداخله‌ای، آموزشی، مستقیم و غیرمستقیم وظایف و فعالیتی بر عهده دارند.

معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان گفت: با توجه به اهمیت مشکلات و آسیب‌های اجتماعی، همه مسئولان و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی باید نقاط بحرانی و مورد اهمیت را شناسایی کنند تا بتوان پیرو آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن در کارگروه اهداف لازم را تدوین، برنامه‌ریزی و اجرا کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.