موهبتی گفت: در موضوع مقابله با مواد مخدر باید جدی برخورد کنیم و در سایر حوزه‌هایی که زیرمجموعه ستاد و شورای مبارزه با مواد مخدر هستند نیز مثل بخش‌های درمان و پیشگیری باید اقدامات مهمی در سیستان و بلوچستان انجام دهند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان اظهارداشت: یکی از مباحثی که بسیار در کشور مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است توجه به آسیب های اجتماعی بوده و برای این آسیب های اجتماعی در کشور سازمانی تحت عنوان سازمان امور اجتماعی زیر مجموعه وزارت کشور تاسیس شد که رییس این سازمان معاون وزیر کشور است و جلسات متعددی هم برگزار می‌کند.

وی افزود: از طرفی برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در کشور ستاد مبارزه با مواد مخدر و شورای هماهنگی مبارزه با این مواد در استان‌ها شکل گرفته زیرا ریشه همه این آسیب‌های اجتماعی مثل طلاق و سرقت در مبارزه با مواد مخدر است.

استاندار سیستان وبلوچستان با بیان اینکه در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر پنج کمیته وجود دارد که زیر مجموعه‌های مهمی در این حوزه فعال باید باشند یکی از آن‌ها کمیته مقابله با مواد مخدر است افزود: در کشور افغانستان در یک مقطعی ۹۰۰ تن تولید این مواد وجود داشت ولی اکنون براساس گزارش‌های سازمان ملل ۹هزار تن و بر اساس گزارش‌های ما بین ۱۲ هزار تا ۱۵ هزار تن تولید دارد.

وی با بیان اینکه تولید مواد مخدر در همسایگی کشور ما سبب می‌شود که بخش اعظمی از این مواد از مسیر کشورمان عبور کند تصریح کرد: اکنون بخش وسیعی از مواد مخدری که وارد شده از مسیر افغانستان وارد نمی‌شود بلکه حدود ۳۰ درصد کشفیات مواد از مرز پاکستان و گاهی از مرزهای آبی وارد می‌شود.

موهبتی خاطرنشان کرد: مواد مخدر آنقدر منفعت دارد که قاچاقچیان آن دست به هر کاری می‌زنند و به راحتی هر اقدامی می‌کنند و جان انسان‌ها برایشان ارزشی ندارد مخصوصاً اینکه گاهی پیوندی بین این قاچاقچیان و گروه‌های معاند نیز فراهم می‌شود که خطرش دوچندان است.

وی اظهارداشت: در زمینه معتادان متجاهر در سیستان و بلوچستان تلاشمان این است که فقط بحث درمان آن را دنبال نکنیم و توانمندسازی و آموزش و نقش‌آفرینی‌شان را برای تولید نیز مدنظر داشته باشیم.

استاندار سیستان وبلوچستان بیان کرد: برای توانمندسازی معتادان متجاهر در استان مراکزی ایجاد شده که در این راستا در منطقه سیستان یک مرکز بسیار مهمی ایجاد و نقش‌آفرینی می‌کنند در زاهدان نیز همین اتفاق افتاده است.

وی گفت: امیدواریم با اقداماتی که انجام می‌شود بخشی از آن چیزی که سوهان روح همه مردم سیستان و بلوچستان شد و در خیابان‌ها و کوچه‌ها دیده می‌شود از بین برود و مردم در این زمینه عذاب و ناراحتی نبینند.

موهبتی ادامه داد: ما برای انجام اقداماتی که تاکنون ایجاد شده تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه و چند جانبه داشته‌ایم مثل مرکز هامون که یک بخشی از اعتبارات استان، بخشی از اعتبارات ستاد مواد مخدر و یک بخش هم از اعتبارات مربوط به حوزه آسیب‌های اجتماعی و حاشیه‌نشینی در بخش تکمیل کردن این مرکز استفاده شده است.

انتهای پیام/.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار