رحمانی گفت: هم اکنون پنج هزار نفر به عنوان کادر درمان در بیمارستان‌های دولتی چهارمحال و بختیاری به جز بیمارستان‌های تامین اجتماعی و خصوصی پارسیان فعالیت دارند که سه هزار نفر آنان در بخش‌های داخلی و عفونی مرتبط با کرونا مشغول کارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم‌ پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع موج پنجم ویروس کرونا گفت: روزانه ۲۰۰ نفر در بیمارستان صحرایی شهرکرد تزریق دارو‌های خود را انجام می‌دهند.

او افزود: اگر این بیمارستان راه‌اندازی نشده بود، بیمارستان‌های شهرکرد روزانه حداقل ۱۰۰ نفر بستری دائم داشت، اما اکنون این امکان در اختیار افرادی قرار داده می‌شود که چاره‌ای ندارند و برای بستری شدن الزام دارند.


بیشتر بخوانید


رحمانی اضافه کرد: راه‌اندازی بیمارستان صحرایی شهرکرد و درمان مبتلایان به ویروس کرونا در آن، میزان مرگ و میر‌های را کاهش می‌دهد و تعداد تخت‌های بیشتری در اختیار بیماران بدحال‌تر قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: البته در تمامی بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری اتاق تزریق ویژه بیماران کرونایی وجود دارد و فعال است.

رحمانی با اشاره به کمبود شدید نیروی انسانی در دانشگاه علوم‌پزشکی یادآور شد: هم‌اینک پنج هزار نفر به‌عنوان کادر درمان در بیمارستان‌های دولتی چهارمحال و بختیاری به‌جز بیمارستان‌های تامین اجتماعی و خصوصی پارسیان فعالیت دارند که سه هزار نفر آنان در بخش‌های داخلی و عفونی مرتبط با کرونا و بقیه در بخش‌های غیرمرتبط با کرونا خدمت می‌کنند.

او افزود: به‌علت افزایش بخش‌های بستری ویژه مبتلایان به ویروس کرونا، تعطیلی برخی بخش‌ها و برپایی بیمارستان صحرایی در شهرکرد با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه شده‌ایم.

رحمانی تصریح کرد: خستگی و فرسودگی فعالیت شبانه‌روزی کادر سلامت، بهداشت و درمان در ۱.۵ سال گذشته قابل انکار نیست و این نیرو‌ها در شرایط سختی قرار دارند.

او با اشاره به تلاش‌های فراوان برای مهار و ریشه‌کنی شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در این مدت برپایی و راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در شهرکرد مورد توجه جدی قرار گرفت.

رحمانی گفت: هنگام افزایش بیماران بستری، عده‌ای از بیماران به بستری نیاز دارند، اما خودشان تمایل ندارند و برخی دیگر نیاز به بستری ندارند، اما به درمان‌های وریدی با دارو‌های بیمارستانی نیازمند است.

او افزود: برخی دارو‌های بیمارستانی را نمی‌توان خارج از بیمارستان‌ها استفاده کرد، زیرا بیمه قبول نمی‌کند و زیرپوشش نیستند، به‌همین منظور فضا‌هایی در بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد اضافه شد تا لطمه‌ای به فضا‌های موجود وارد نشود.

رحمانی اضافه کرد: همیشه مانور‌های عملیاتی برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی و سنجش میزان آمادگی وجود دارد که این بیمارستان مانور واقعی مطلوبی بوده و در مدت هشت ساعت، بیمارستان راه‌اندازی و آماده به‌کار شد که کار ساده‌ای نیست و سخت است.

او افزود: بیمارستان صحرایی شهرکرد نیروی انسانی مشخص و ثابتی ندارد و اکنون از نیرو‌های اورژانس، بخش‌ها، معاونت درمان و بیمارستان در آن استفاده می‌شود.

رحمانی گفت: برپایی و راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در شهرکرد بازتاب اجتماعی خوبی داشت و نگرانی و حساسیت مردم نسبت به شیوع ویروس کرونا را بیشتر و واقعی‌تر کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.