فرمانده انتظامی شهرستان کرمان خبرنگاران را به عنوان پل ارتباطی جامعه و بهترین وسیله برای معرفی پلیس مردمی دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ مهدی پور امینائی، فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: خبرنگاران پایگاه خبری نیروی انتظامی به دلیل انتقال صحیح و دقیق اخبار پلیس به رسانه‌ها سهم مهمی در امنیت بخشی جامعه ایفا می‌کنند.

او افزود: مردم امروز بیش از هر زمانی تشنه خبر و آگاهی از مسایل پیرامونی خود هستند و نیاز دارند که اطلاعات به صورت صحیح، دقیق، شفاف و با تمام جزئیات و با تجزیه و تحلیل کارشناسی شده به آن‌ها منتقل شود.

او با بیان اینکه مقوله احساس امنیت اهمیت ویژه در جامعه دارد گفت: خوشبختانه خبرنگاران پایگاه خبری پلیس با تخصص حرفه‌ای خود و با ارتباط صمیمانه و تعامل تنگاتنگ با خبرنگاران برون سازمانی رسانه‌های گروهی توانسته اند به خوبی این احساس امنیت را به جامعه منتقل کنند.

سرهنگ امینائی دارا بودن خبرنگارانی توانمند، متخصص، متعهد در بدنه نیروی انتظامی را پشتوانه‌ای محکم برای این نیرو توصیف کرد و اظهار داشت: اقتدار، مشروعیت و مقبولیت، وجود احساس امنیت در جامعه و رشد فزاینده آگاهی مردم و کاهش جرایم نتیجه همکاری و تعامل و ارتباط مستمر خبرنگاران نیروی انتظامی با خبرنگاران رسانه‌های گروهی کشور است.

او تصریح کرد: فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان بی تردید کسب موفقیت‌های بی شمار در انجام ماموریت‌های خود را مرهون تلاش‌های مجدانه و ارتباط مستمر و مداوم خبرنگاران رسانه‌های گروهی با مرکز اطلاع رسانی و پایگاه خبری پلیس استان و شهرستان و اهتمام آنان برای انتقال صحیح، دقیق و سریع اخبار و توصیه ها، هشدار‌ها و مطالب آموزشی این نیرو به مردم جامعه است.

سرهنگ امینائی گفت: نقش رسانه‌ها در افزایش سطح آگاهی عمومی جامعه و دعوت مردم به قانون مداری از سوی آنان تاکیدکرد و خواستار همراهی و هماهنگی رسانه با پلیس شد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان نیز شجاعت و خلوص نیت را از ضروریات کار خبرنگاری دانست و گفت:خبرنگاری هر چند یک شغل سخت است، اما در عین حال بسیار ارزشمند و بزرگ به حساب می‌آید، اما با وجوهی متفاوت در گذشته نیز با همین مفهوم وجود داشته است.

حجت الاسلام امیری گفت: بسیار افرادی بودند که وظیفه آن‌ها صرفا ثبت اخبار بوده است بسیاری از اخباری که از جنگ‌ها داریم، فی المثل واقعه عاشورا به همت خبرنگار‌هایی به دست دشمنان رسیده که در جنگ شرکت نمی‌کردند و تنها به ثبت آنچه می‌گذشت مشغول بودند.

او در ادامه بیان داشت:، اما سوای این خبرنگاری، نوعی خبرنگاری افشاگرانه و غیر خنثی نیز هست که در همان مثال عاشورا بر عهده حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) بود که اگر خبرنگاری واقعه کربلا توسط ائمه نبود لحظه‌ها به درستی ثبت نمی‌شدند.
رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه عموماٌ نقش خبرنگار را صرفاً بازتاب اخبار می‌دانند بیان داشت: خبرنگار باید نترس شجاع و بدون دستکاری خبر‌ها را منتشر کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار