گزارشگر ویژه سازمان ملل از دستگیری، آزار و اذیت جنایتکارانه و تهدید فعالان فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تارنمای رسمی سازمان ملل، «ماری لالور» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در سخنانی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در خصوص فعالان فلسطینی هشدار داد.

او گفت: اسرائیل باید از همه مدافعان حقوق بشر فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین محافظت کند و سه مدافع حقوق بشر فلسطینی را فورا آزاد کند.

ماری لالور همچنین گفت: دستگیری و حمله به خانه مدافعان حقوق بشر فلسطینی، بخشی از سرکوب گسترده‌تر علیه کسانی است که از حقوق انسانی فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین دفاع می‌کنند.

کارشناس سازمان ملل همچنین از دستگیری و بازداشت خودسرانه «فرید العترش»، مدافع حقوق بشر و وکیل در کمیسیون مستقل حقوق بشر، ابراز نگرانی کرد.

العترش پس از شرکت مسالمت آمیز در تظاهرات در بیت لحم در ۱۵ ژوئن توسط نیرو‌های نظامی رژیم اشغال گر صهیونیستی بازداشت شد و هشت روز بعد با قید وثیقه آزاد شد.

این کارشناس حقوق بشر سازمان ملل همچنین از انتقال اجباری فلسطینیان ساکن در محله‌های شیخ جراح و سیلوان در قدس ابراز نگرانی کرد.

وی گفت: مونا الکرد، «محمد الکرد» و «زهیر الرجبی»، مدافعان حقوق بشر که در خط مقدم حفاظت از جوامع خود در برابر آوارگی اجباری هستند، از سوی اسرائیل دستگیر و بازجویی شده‌اند.

ماری لالور در ادامه گفت که اعضای کمیته کار سلامت که به فلسطینیان ساکن در مناطق دورافتاده کرانه باختری خدمات درمانی ارائه می‌دهند، بازداشت و بازجویی شده و ممکن است مجرم شناخته شوند.

این مقام سازمان ملل در پایان بر اهمیت حفاظت از مدافعان حقوق بشر فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، به ویژه کسانی که از حقوق جوامع خود در زمینه حق داشتن مسکن، مراقبت‌های بهداشتی و آزادی اجتماعی حمایت می‌کنند، تاکید کرد.

او گفت: من از مقامات (رژیم صهیونیستی) می‌خواهم که هدف قرار دادن مدافعان حقوق بشر را متوقف کرده و به آن‌ها اجازه دهند بدون هیچ گونه محدودیتی کار مشروع و مسالمت آمیز خود را انجام دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار