سیر همدان ثبت جهانی می‌شود/ سوئیت‌های طرح عصر طلایی بین آسمان و زمین مانده است

فرماندار همدان گفت: ۸۰ درصد از کار‌های ثبت جهانی سیر همدان انجام شده و کار از طریق وزارت صمت و وزارت امور خارجه در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمدی، فرماندار همدان با اشاره به اینکه مدتی است که محصول سیر همدان را برای ثبت جهانی پیشنهاد داده‌ایم بیان کرد: حدود ۸۰ درصد کار انجام شده و کار از طریق وزارت صمت و وزارت امور خارجه در حال انجام است که در کنار انگور ملایر و گردوی تویسرکان ثبت جهانی می‌شود.

او درباره برخی از طرح‌های بلاتکلیف شهرستان همدان نیز گفت: متولی اسکای مال شهرداری بوده که به‌نظر می‌رسد ناهماهنگی در این قضیه رخ داده است. در اینجا باید گفت اگر قرار نبود انجام شود چرا اجاره حفاری دادند که اکنون برای سرمایه‌گذار ایحاد حق کند، زیرا این فرد برای طرح ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.

محمدی با بیان اینکه در پرشین یاقوت سوء مدیریت وجود دارد و بحث حمایتی نیست، ادامه داد: در عصر طلایی هگمتانه تمام حقوق دولتی پرداخت شده، اما پروانه صادر نمی‌شود.

او بیان کرد: ۸۳ سوئیت اقامتی تجهیز شده بین زمین و آسمان مانده است و اجازه ادامه کار نمی‌دهند.

فرماندار همدان درباره ایستگاه درون شهری قطار همدان نیز گفت: جانمایی ایستگاه قطار همدان از اول خوب نبود و مشخص نیست ضریب عمران‌پذیری این ایستگاه قطار چقدر است؟ در واقع نباید کمتر از یک باشد.

محمدی با اشاره به اینکه این ایستگاه راه دسترسی نداشته و در زمینه آب شرب هم مشکل دارد، بیان کرد: به این نتیجه رسیدند که ایستگاه را به داخل شهر بیاورند که درحال حاضر خط قطار آماده شده و حدود ۱۰ کیلومتر از آن باقی مانده است.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.