استاندار اردبیل گفت: بیش ۷۰۰ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری شده اند و ۸۰۰ نفر نیز بصورت موقت و سرپایی توسط کادر درمان ویزیت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که بصورت ویدئو کنفرانس با فرمانداران برگزار شد، گفت: چند برابر بستری‌ها در بیمارستان‌ها در خانه قرنطینه شده اند و این جهش نسبت به پیک‌های گذشته خیلی خطرناک و بحرانی است و نیاز داریم همگان همکاری کنند.

او با بیان اینکه با فرا رسیدن ماه عزا و سوگواری باید نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نهایت حساسیت را به خرج دهیم، افزود: در و دیوار شهر برای امام حسین (ع) سیاه پوش شده و باید با رعایت فاصله اجتماعی و با ماسک زدن کاری کنیم که بخاطر از دست دادن عزیزان خود سیاه پوش نشویم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: کارکنان همه ادارات در طرح‌های نظارتی و کمک به اکیپ‌های بهداشتی و بسیجیان قرارگاه شهید سلیمانی باید همکاری لازم را اشته باشند و عادی انگاری و کم توجهی نسبت به وضعیت حاکم جایز نیست.

بهنام جو با اشاره به اینکه اگر رعایت پروتکل‌ها به ۸۰درصد برسد سیر نزولی را شاهد خواهیم بود، افزود: با همکاری همه دستگاه‌های متولی تمامی مراکز گردشگری و آب‌های درمانی در شهرستان سرعین، مشکین شهر، نیر و کوثر تعطیل شده است و هیچ مسافری برای گردش به این شهرستان‌ها ورود نمی‌کند و محدودیت‌های تردد توسط نیروی انتظامی اعمال می‌شود.

او بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۹ نفر مریض بد حال بستری شده اند و ۵ نفر فوت شده که نسبت بیماران بستری به بیماران ترخیصی بیشتر اعلام شده است.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه نکات مهمی را مقام معظم رهبری در تلویزیون با مردم صحبت کردند، افزود: امروزه مهمترین بحث کشور بحث کرونا است بنابرین باید فرمایشات مقام معظم رهبری را فصل الخطاب قرار دهیم و نسبت به اعمال و رعایت اصول بهداشتی نهایت دقت را داشته باشیم.

بهنام جو ادامه داد: نسبت واکسیناسیون درکل کشور به افراد بالای ۱۸ سال ۲۴درصد اعلام شده در حالی که در استان اردبیل تزریق واکسن نوبت اول به بیش از ۲۵۰هزار دز بوده است و همچنین ۷۰درصد مردم بالای ۶۵درصد در استان واکسن دریافت کرده اند و نسبت به میانگین کشوری در جایگاه مناسبی قرار داریم.

او گفت: فرمانداران در شهرستان‌های تحت الامر خود جلسه فوق العاده برگزار کنند و نسبت به کنترل قرنطینه تصمیمات نهایی جهت بیمار یابی و شناسایی بیماران و خانواده‌ها اعمال کنند.

نماینده عالی دولت در استان اردبیل بیان کرد: متاسفانه وضعیت صعودی کرونا بصورت نمودار در کل کشور پایدار است اپیدمی پیک نسبت به پیک‌های گذشته بسیار خطرناک و فراگیر است و نباید بی توجه کنار این قضیه به راحتی عبور کرد.

بهنام جو ادامه داد: طبق تصویب ستاد ملی کرونا و بیانات مقام معظم رهبری هر گونه دسته گردانی و مراسم عزاداری در مساجد و فضای بسته ممنوع است و این مراسم در فضا‌های باز و با رعایت فاصله قانونی بصورت ثابت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.