کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش کل معاملات در هفته معاملاتی گذشته به ۳۵ هزار و ۷۸۹ میلیارد تومان رسید.

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت هفته اخیر بورس تهران اظهار کرد: در طول هفته معاملاتی گذشته که از ۱۶ مرداد تا ۲۰ مرداد محاسبه می‌شود، ما ۵ روز معاملاتی داشتیم که ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران در هفته معاملاتی گذشته با رشد ۲۲ درصدی نسبت به هفته معاملاتی قبل از عدد ۲۹ هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان به ۳۵ هزار و ۷۸۹ میلیارد تومان رسید.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: حجم کل معاملات، از ۳۷ میلیارد و ۹۱۹ میلیون سهم به ۴۴ میلیارد و ۵۱۴ میلیون سهم رسید که نسبت به هفته گذشته ۱۷.۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: دفعات معاملات نیز با افزایش ۱۷ درصدی از ۳ میلیون و ۷۹۵ هزار و ۵۵۵ معامله به ۴ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۲۵۷ معامله رسیده است.

آسایش در رابطه با سایر بازار‌های بورس تهران گفت: ارزش معاملات در بازار بدهی به میزان ۵۰۲ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته و از ۱۰۸ میلیارد تومان به ۶۵۱ میلیارد تومان رسیده است.

او بیان کرد: همچنین حجم معاملات اوراق بدهی نیز با افزایش ۵۰۲ درصدی همراه بود و از یک میلیون برگه به ۶ میلیون و ۶۱۰ هزار برگه رسیده است و تعداد دفعات معامله نیز از ۵۵ معامله به ۵۶ معامله رسیده است.

کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار مشتقه که شامل قرارداد‌های آتی و اختیار خرید و فروش سهام می‌شود، اظهار کرد: ارزش معاملات در بازار مشتقه با افزایش ۱۱ درصدی از ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به بیش از ۲۱ میلیارد تومان رسید، اما حجم معاملات با کاهش ۶۷ درصدی از ۲۱ میلیون قرارداد به ۶.۸ میلیون قرارداد کاهش پیدا کرد و تعداد دفعات معامله در این بازار با افزایش ۹ درصدی به ۱۸ هزار و ۱۲ دفعه معامله رسیده است.

آسایش در رابطه با وضعیت صندوق‌های سرمایه گذاری نیز گفت: ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه گذاری با افزایش ۴۴ درصدی از ۴ هزار و ۴۱۱ میلیارد تومان به ۶ هزار و ۳۶۲ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات در صندوق‌های سرمایه گذاری با افزایش ۴۶ درصدی از دو میلیارد و ۹۴۸ یونیت به ۴ میلیارد و ۳۰۳ میلیون یونیت رسید.


کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که، بازدهی وضعیت شاخص‌های بورس تهران در هفته گذشته به چه صورتی بوده است؟ اظهار کرد: شاخص کل در هفته گذشته با ۵.۵۹ درصد افزایش نسبت به هفته گذشته و با میزان ۷۸ هزار و ۵۵۰ واحد تغییر، از عدد یک میلیون و ۴۰۶ هزار و ۴۰ واحد به یک میلیون و ۴۸۴ هزار و ۵۹۰ واحدی رسید.

او بیان کرد: همچنین سایر شاخص‌ها از جمله شاخص صنعت نیز با افزایش ۵.۸۱ درصد به میزان ۷۴ هزار و ۵۷۵ واحد، به یک میلیون و ۳۵۹ هزار و ۴۲ واحد رسید.

او افزود: شاخص میانگین موزون ۵۰ شرکت فعال‌تر، ۶.۳۵ درصد رشد پیدا کرده و نسبت به هفته گذشته ۳ هزار و ۵۰۹ افزایش یافته است.

او بیان کرد: همچنین شاخص کل هم وزن نیز رشد حدود ۴.۷۳ درصد را تجربه کرد و با افزایش ۱۹ هزار و ۷۶ واحدی از ۴۰۳ هزار و ۲۵۵ واحد به ۴۲۲ هزار و ۳۳۱ واحد رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار