فرمانده پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر عنوان کرد؛

به کار گیری امکانات درمانی ارتش در بوشهر برای کمک به مهار کرونا

امیر سرتیپ دوم صدقی گفت: پس از دستور فرمانده نیروی هوایی ارتش، امکانات دو بیمارستان پایگاه‌های هوایی و دریایی ارتش به کمک مهار کرونا در استان بوشهر آمدند.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امیر سرتیپ دوم خلبان نعمت‌الله صدقی ارشد نظامی ارتش و فرمانده پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر گفت: در پایان سال ۱۳۹۸ و از آغاز همه‌گیری کرونا،  بیمارستان هوایی ارتش برای درمان بیماران کرونایی با دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همکاری داشته و اکنون نیز در خیز پنجم کرونا، بیمارستان امیرالمؤمنین پایگاه هوایی و بیمارستان خاتم‌الانبیاء پایگاه دریایی ارتش در بوشهر بخش کرونای خود را راه‌اندازی کرده‌اند.

وی افزود: تمام امکانات درمانی پایگاه‌های ارتش در اختیار مردم بوشهر قرار داده شده و تلاش ما این است که بیشترین تخت‌ها به درمان بیماران کرونایی اختصاص داده شود.

امیر سرتیپ دوم صدقی ادامه داد: ۳۰ تخت در بیمارستان امیرالمؤمنین پایگاه هوایی ارتش به کووید ۱۹ اختصاص داده شده است و تلاش می‌کنیم این ظرفیت را بالا ببریم و بخش ICU کرونا را نیز راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به این‌که بیمارستان خاتم‌الانبیاء پایگاه دوم نیروی دریایی ارتش نیز بیماران کرونایی را پذیرش می‌کند، گفت: ارتش همچنان‌که وظیفه امنیت را دارد و فدای ملت است، در این دوران نیز تلاش خود را برای مردم خواهد کرد. از مردم می‌خواهیم شیوه‌نامه‌ها را رعایت کنند و امیدواریم این بیماری به‌زودی رخت بربندد.

معاون هماهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر هم در بازدید این بیمارستان گفت: به‌دنبال بالا رفتن شمار مبتلایان به کرونا در استان و پر شدن تخت‌های بیمارستانی، نماینده  ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نامه‌هایی به فرماندهان نیرو‌های مسلح نوشت و در خواست کمک برای استفاده از بیمارستان‌های نظامی و همچنین راه‌اندازی بیمارستان جدید را داد.

صفر آریان‌پور افزود: در کمتر از ۲۴ ساعت این نامه پاسخ داده شد و با سفر یکی از فرماندهان ارتش، بیمارستان امیرالمؤمنین پایگاه هوایی ارتش تجهیز شد و از پایان هفته پیش شماری از بیماران کرونایی در آن نگهداری و پرستاری می‌شوند.

رئیس بیمارستان امیرالمؤمنین نیروی هوایی ارتش در بوشهر هم گفت: با توجه به شرایط بحرانی حاکم در استان و نیاز به رسیدگی بیشتر، ارتش با تجهیزاتی که توانسته، پای کار آمده و با ۳۰ تخت که ۱۰ تخت در بخش یک کووید ۱۹ و ۲۰ تخت در بخش دو کرونا است به بیماران خدمات‌رسانی می‌کند.

سرهنگ دکتر حمید زارع‌زاده با اشاره به این‌که از آغاز همه‌گیری کرونا خدمات سرپایی و سی‌تی اسکن نیز انجام می‌شد، افزود: اکنون برای راه‌اندازی ۶ تخت ICU نیز در تلاش هستیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.