پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو پشت در‌های بسته

مسئولان برگزاری بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در نظر دارند اکثر این رقابت‌ها را بدون حضور تماشاگران برگزار کنند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، چند تن از مقامات آگاه به امور برگزاری بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو امروز (پنجشنبه) گفتند به دلیل افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در پایتخت ژاپن، سازمان دهندگان پارالمپیک توکیو در نظر دارند مانند المپیک، این مسابقات را در اکثر ورزشگاه‌ها بدون تماشاچی برگزار کنند.

این مقامات گفتند که دولت ژاپن و دیگر سازمان دهندگان بازی‌های پارالمپیک هفته آینده در این باره تصمیم رسمی خواهند گرفت.

بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ قرار است از روز ۲۴ آگوست با حضور بیش از ۴۴۰۰ ورزشکار از سراسر جهان در توکیو آغاز شود.

اندرو پارسونز، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک قرار است روز دوشنبه وارد ژاپن شود.

به گفته این مقامات، سازمان دهندگان به دنبال آن هستند که در ورزشگاه‌های واقع در توکیو و استان‌های همسایه سایتاما و چیبا که در حال حاضر تحت وضعیت اضطراری قرار دارند، مسابقات را پشت در‌های بسته برگزار کنند.

در مورد شیزوکا، جایی که رویداد‌های دوچرخه سواری برگزار می‌شود، سازمان دهندگان به دنبال این هستند که حداکثر ۵۰۰۰ تماشاگر مجاز به حضور در محل برگزاری مسابقات باشند؛ به شرطی که تعداد آن‌ها از ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌ها تجاوز نکند.

از زمان شروع بازی‌های المپیک در ۲۳ ژوئیه، تعداد روزانه مبتلایان به کووید ۱۹ در توکیو بیش از دو برابر شده است که به دلیل انتشار نوع مسری ویروس Delta است.

برای برگزاری مسابقات پارالمپیک، افزایش اقدامات ضد کرونایی ضروری تلقی می‌شود؛ زیرا برخی ورزشکاران دارای شرایط جسمانی خاصی هستند که ممکن است برابر ویروس آسیب پذیرتر باشند.

برگزارکنندگان هنوز در حال بحث در مورد این هستند که آیا به دانش آموزان اجازه ورود به مکان‌های ورزشی را بدهند یا نه، حتی اگر پارالمپیک پشت در‌های بسته برگزار شود.

در بازی‌های پارالمپیک، ورزشکاران برای کسب ۵۳۹ مدال در ۲۲ ورزش شامل دو و میدانی، جودو، شنا، بسکتبال با ویلچر و تنیس روی ویلچر با هم رقابت خواهند کرد.

بدمینتون و تکواندو برای اولین بار در پارالمپیک حضور دارند.

بازی‌های پارالمپیک روز ۵ سپتامبر به پایان می‌رسد. تا ماه ژوئن، ۱۶۸ کشور و منطقه حداقل یک سهمیه برای بازی‌ها دریافت کرده بودند.

تا کنون، بزرگترین بازی‌های پارالمپیک،مسابقات سال ۲۰۱۲ لندن بود که ۱۶۴ تیم در آن شرکت کرده بودند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار