تفاهم نامه‌های ایجاد واحد کنسانتره آهن و گلخانه هیدروپنیک جو در ستاد توسعه خاوران خراسان جنوبی مبادله شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، تفاهم نامه‌های ایجاد واحد کنسانتره آهن و گلخانه هیدروپنیک جو در ستاد توسعه خاوران خراسان جنوبی مبادله شد که ایجاد واحد ۱۰۰ هزار تنی کنسانتره آهن با سرمایه گذاری بخش خصوصی با دوره زمانی ۱۶ ماهه و سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد تومانی برای ۴۷ نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد.

طرح گلخانه هیدروپنیک جو و فرآوری و غنی سازی خوراک دام نیز با دوره زمانی ۱۸ ماهه و سرمایه گذاری ۱۴۳ میلیارد تومانی برای ۲۵۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

ملانوری استاندار در چهاردهمین ستاد توسعه خاوران با بیان اینکه طرح این گلخانه شروع یک انقلاب بزرگ در استان است گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و ایجاد کمبود علوفه این اقدام با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی منطبق است.

او با اشاره به بازدید از نمایشگاه ایده‌های دانش آموزی در محل استانداری که از مصوبات جلسات گذشته این ستاد بود افزود: پرداخت به ایده‌های دانش آموزی امری مهم است و می‌تواند نسل جوان را به مدیرانی خودباور برای آینده تبدیل کند.

ملانوری با بیان اینکه این نمایشگاه توانمندی دانش آموزان را نشان می دهد عنوان کرد: دو ایده دانش آموزی آمپول بدون درد و طراحی پمپ کولر آبی با مصرف برق کم از مصوبات این جلسه است که باید در دستور کار حمایتی سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار بگیرد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.