وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت: با توافق هسته ای ایران موافق نیستم اما جایگزینی برای آن وجود ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سخنانی مداخله جویانه اعلام کرد که جایگزینی برای توافق هسته‌ای ایران وجود ندارد.

او مدعی شد: توافق هسته‌ای ایران را تأیید نمی‌کنم، ولی طرحی جایگزین نیز برای آن نمی‌بینم.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در همین حین افزود: در پشت پرده با آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در مورد توافق هسته‌ای در حال گفتگو هستیم.

این اظهارات لاپید در حالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی همواره مواضع مخالف با توافق هسته‌ای داشته و دستکم خواهان ایجاد تغییر اساسی در آن بوده است.

توافق هسته‌ای که سال ۲۰۱۵ بین جمهوری اسلامی ایران و آمریکا و کشور‌های پنج بعلاوه یک حاصل شد، سال ۲۰۱۸ پس از خروج یکجانبه آمریکا به ریاست جمهوری ترامپ از آن، نقض شد و هیچ یک از طرف‌های مقابل ایران به تعهدات خود در ذیل این توافق عمل نکردند.

پس از شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و بر سرکار آمدن جو بایدن در این کشور، گفتگو‌ها برای احیای این توافق در شهر وین بین طرف‌های آن آغاز شد، اما تا این لحظه به دلیل زیاده خواهی‌های طرف غربی هنوز این مهم میسر نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار