سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بانه گفت: باتوجه به تاثیر گذاری برنامه‌های مذهبی در افزایش روحیه نشاط و مقاومت در هر شرایطی مساجد، حسینیه و تکیه‌های این شهرستان تعطیل نمی‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، برومند رازیانی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بانه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم‌های دینی در ایام محرم اظهار داشت: با توجه به اینکه حفظ جان مردم یک واجب شرعی است و برگزاری مراسم‌های معنوی و دینی در افزایش روحیه مقابله با بحران نقش مهمی دارد اماکن مذهبی بانه تعطیل نمی‌شود.

او گفت: هر شخص حقیقی و حقوقی که مراسم عزاداری را برگزار می‌کند باید مجوز برگزاری را داشته باشد که در سامانه باید انجام شود و مجوز کتبی نیز توسط سازمان تبلیغات اسلامی صادر می‌شود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بانه با بیان اینکه سه هزار پرس غذای گرم در مناطق حاشیه‌ای شهر توزیع می‌شود گفت: برگزاری مراسم‌های این دهه باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام و نزوات  در قالب غذای بیرون بر پخش شود.

رازیانی افزود: در مساجدی که فضای باز دارند برنامه‌ها ،نماز جمعه و جماعت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و مساجدی که فضای باز ندارند نمازگزاران می‌توانند نماز را به صورت فرد به فرد بخوانند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بانه گفت: با توجه به اینکه شهرستان بانه در شرایط زرد کرونایی قرار دارد طبق شرایط موجود می‌توان در فضای بسته هم برنامه اجرا کرد، اما باتوجه به اینکه شرایط شهر‌های اطراف قرمز است احتمال دارد وضعیت کرونایی در بانه تغییر کند که در این صورت در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی سختگیری می‌کنیم.

رازیانی با اشاره به اینکه مراسم محوری محرم در حسینه خاتم الانبیاء برگزار می‌شود، گفت: برنامه‌های محرم در بانه برای شرایط قرمز کرونایی تدارک دیده شده و در فضای باز و با رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک برگزار می‌شود.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.