مدیر امور آب و فاضلاب گناباد گفت: به دلیل استمرار معضل خشکسالی و کمبود منابع آبی، ۲۰ روستای گناباد همچنان با مشکل کم‌آبی مواجه هستند که آب مورد نیاز آن‌ها از طریق آبرسانی سیار و با تانکر تامین می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد سالاری مدیر امور آب و فاضلاب گناباد گفت: چهار میلیون و ۶۴۱ هزار لیتر آب آشامیدنی در قالب بیش از ۳۵۸ سرویس تانکر در چهار ماهه ابتدایی امسال در ۲۰ روستای گناباد با هزار و ۷۵۰ خانوار توزیع شده است.

او عمده دلایل نیاز روستا‌ها به آبرسانی سیار را برخوردار نبودن از آب با کیفیت، کمبود آب شرب، خشک شدن یا کاهش آب قنوات و یا بروز اتفاقات متعدد در شبکه آبرسانی روستایی و کاهش سطح مخازن ذخیره آب عنوان کرد.

مدیر امور آب و فاضلاب گناباد ادامه داد: با شیوع ویروس همه گیر کرونا و نیاز مردم به رعایت مسائل بهداشتی و نیز افزایش زودهنگام گرمای هوا، میزان مصرف آب در شهر و روستا‌های تابعه به شدت افزایش یافته و باعث شده تا نیاز آبی، به ویژه در روستا‌هایی که پیشتر نیز با تنش آبی درگیر بوده اند، تشدید شود.

سالاری بیان کرد: کمبود آب تنها مختص به روستا‌ها نبوده و در شهر گناباد هم با توجه به علل مذکور و نیز بروز اتفاقات متعددی در خط انتقال فرسوده این شهر، سطح آب مخازن به طور قابل توجهی کاهش یافته است که با تعدیل فشار شبکه موفق شدیم تا حدودی تنش‌های آبی شهر را مدیریت کنیم.

او تصریح کرد: مجتمع آبرسانی روستای فجر گناباد که روستا‌های دیسفان، خانیک، محمدآباد، فخ، سنجتک و کلات را زیر پوشش قرار می‌دهد با دریافت هزار و ۹۰۰ مترمکعب آب تانکری در قالب ۱۲۵ سرویس از ابتدای امسال تاکنون بیشترین میزان آبرسانی سیار را داشته است.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.