از ابتدای طرح واکسیناسیون علیه کرونا تاکنون ۲۱۰ هزار و ۴۱۳ دوز واکسن تحویل استان داده شده که از این تعداد ۱۸۳ هزار و ۶۶۳ دوز تزریق شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای طرح واکسیناسیون علیه کرونا تاکنون ۲۱۰ هزار و ۴۱۳ دوز واکسن کرونا تحویل استان داده شده که از این تعداد ۱۸۳ هزار و ۶۶۳ دوز تزریق شده است.

او افزود: از مجموع واکسن‌های تزریقی در استان ۱۴۳ هزار و ۸۴۴ دوز در نوبت اول و ۳۹ هزار و ۸۱۹ دوز در نوبت دوم تزریق شده است.


بیشتر بخوانید


جزایری با اشاره به وقفه چند روزه واکسیناسیون در شهرستان‌های شهرکرد و فارسان، علت این موضوع را تاخیر در تحویل واکسن وارداتی به کشور اعلام کرد و گفت: این موضوع برطرف شده است و افرادی که نوبت واکسن آن‌ها فرا رسیده است می‌توانند از روز جمعه با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون، واکسن خود را دریافت کنند.

او، جمعیت هدف واکسیناسیون استان را ۶۸۸ هزار و ۷۲۴ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون ۲۱ درصد از این جمعیت زیر پوشش واکسیناسیون علیه کرونا قرار گرفته است.

جزایری گفت: ۴۸.۶ درصد جمعیت واکسینه شده در استان را مردان و ۵۱.۴ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

او افزود: درصد پوشش واکسیناسیون در گروه سنی بالای ۸۰ سال، ۷۹.۶ درصد، گروه سنی بین ۷۵ تا ۷۹ سال ۸۱.۸ درصد، گروه سنی ۷۰ تا ۷۴ سال سن ۸۱.۷ درصد، گروه سنی ۶۵ تا ۶۹ سال و گروه سنی ۶۰ تا ۶۴ سال ۷۶.۵ درصد و گروه سنی ۵۵ تا ۵۹ سال ۵۷.۲ درصد است.

جزایری همچنین به درصد واکسن‌های تزریق شده به تفکیک نوع واکسن در استان اشاره و اضافه کرد: تاکنون سینوفارم ۶۷.۸ درصد، آسترازینکا ۲۲.۳ درصد، اسپوتینک ۵.۷ درصد، کووبرکت ۳.۲ درصد و بهارات هشت صدم درصد از مجموع واکسن‌هایی است که در استان تزریق شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار