۵ طرح بزرگ تامین آب برای عشایر کهگیلویه و بویراحمدی در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، فضل الله آذرفر مدیرکل امور عشایر این استان گفت: ۵ طرح بزرگ آب شرب پایدار برای عشایر استان بین ۷۰تا ۹۰ درصد پیشرفت کاری داشته اند.
 
فضل الله آذرفر افزود: یکی از این طرح ها، طرح آبرسانی به کیمه و دواخور زیلایی با اعتبار ۶ میلیارد تومان است که عشایر این منطقه پس از ۴۰ سال از آب پایدار سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

او بیان کرد: طرح آبرسانی به شرق گچساران یکی دیگر از این طرح‌های مهم بوده که ۷۰ درصد پیشرفت کاری دارد و ظرف چهار ماه آینده تکمیل می‌شود.

آذرفر گفت: حدود ۴ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل این طرح نیاز است تا عشایر شرق گچساران از منبع آب پایدار بهره‌مند شوند.
 
او افزود: طرح آبرسانی به پشت کوه بهمئی از دیگر طرح ها است که با اعتبار ۹ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت و ۹۰ درصد پیشرفت کاری دارد.
 
مدیر کل امور عشایر استان بیان کرد: ۲ طرح دیگر شامل آبرسانی به شبلیز و دلی اک آبریز در کهگیلویه جزو این طرح‌ها هستند که عملیات اجرایی آن‌ها تمام شده است.

آذرفر با بیان اینکه طرح آبرسانی به شبلیز با اعتبار ۳ میلیارد تومان اجرایی و وارد فاز اجرایی شده است، گفت: طرح آبرسانی دلی اک آبریز در کهگیلویه نیز با اعتبار ۴ میلیارد تومان تکمیل شده و به زودی افتتاح می‌شود.
 
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تاکنون برای این طرح‌های آبرسانی ۲۰ میلیارد تومان تاکنون هزینه شده است، افزود: همچنین کار مطالعاتی اجرای ۶ طرح دیگر در حوزه تامین آب شرب عشایر در سال ۱۴۰۰ انجام شده است.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.