در حال حاضر فقط ۳۰ هزار دُز واکسن کرونا در روز در استان گیلان تزریق می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به روند اجرای سند ملی واکسیناسیون کرونا در این استان گفت: تاکنون ۶۸۰ هزار دُز واکسن کرونا در گیلان تزریق شده است که حدود ۳۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال و ۷۰ درصد افراد بالای ۵۰ سال استان را شامل می‌شود.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۰ پایگاه و مراکز تجمیعی در گیلان به همت مدافعان سلامت و بسیج مشغول واکسیناسیون هستند، افزود: روزانه ۳۰ هزار دُز واکسن در استان تزریق می‌شود و در صورت در اختیار داشتن واکسن بیشتر، آمادگی تزریق تا ۱۰۰ هزار دُز در روز را نیز در استان داریم.

او با اشاره به سیر صعودی کرونا در گیلان اظهار داشت: بالغ بر ۲ هزار بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند و روزانه ۶۰۰ بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز سرپایی بستری و یا خدمات دارویی دریافت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه علاوه بر بیمارستان‌ها و مراکز سرپایی، تعداد زیادی از بیماران در مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته بهداشتی مراجعه می‌کنند، ادامه داد: بسیاری از بخش‌های بیمارستان‌های دولتی و خصوصی گیلان مملو از بیماران مبتلا به کرونا است، چرا که شدت و قدرت بیماری کنونی بیشتر از پیک‌های قبلی است.

سالاری بر ضرورت جدی گرفتن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تأکید کرد و گفت: برای عبور از پیک و کاهش بستری و فوتی‌ها، مردم باید با جدیت بیشتری دستورالعمل‌های بهداشتی را به ویژه در ایام سوگواری محرم رعایت کنند تا ما شاهد افزایش بار بیماری نباشیم.

او تصریح کرد: اگر شیوه‌نامه‌های بهداشتی به درستی رعایت نشود، شاید در هفته‌های آینده ظرفیت‌های ما کاملا تکمیل شود و ارائه سرویس‌دهی به مردم ممکن نباشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.