سرپرست کاروان ورزش ایران در مسابقات المپیک توکیو درباره نتایجی که ورزشکارانمان در این بازی‌ها گرفته اند، توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، نصرالله سجادی، سرپرست کاروان ورزش ایران در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو درباره عملکرد کشور ژاپن در برگزاری بازی‌های المپیک اظهار داشت: بازی‌های المپیک توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا با یک سال تاخیر برگزار شد. شیوع کرونا در این دوره شرایطی را به وجود آورده بود که در طول ادوار گذشته بی سابقه بود. در مجموع مسابقات المپیک توکیو امسال ویژگی‌های خاص خودش را داشت. یکی این که برای اولین بار بود در رقابت‌های المپیک تماشاگران حضور نداشتند. وقتی تماشاگران نباشند قطعا مسابقات آن هیجان لازم را هم برای ورزشکار و هم برای کسانی که از تلویزیون تماشا می‌کنند، ندارد. موضوع بعدی خود ژاپن به عنوان میزبان مسابقات المپیک بود.

سرپرست کاروان ورزش ایران در مسابقات المپیک توکیو افزود: من فکر می‌کنم به غیر از مشکل در بحث حمل و نقل که تا روز آخر المپیک هم ادامه داشت، در بقیه موارد میزبانی ژاپنی‌ها خوب بود. با توجه به محدودیت‌هایی که به خاطر همه گیری کرونا وجود داشت، به نظر من میزبانی ژاپنی ها از مسابقات المپیک قابل قبول بود؛ اما در بحث حمل و نقل بسیار ضعیف کار کردند.

سجادی ادامه داد: به هر حال یکی از مهم‌ترین ارکان هر دوره از مسابقات ورزشی بحث حمل و نقل تیم‌ها به محل تمرین و اسکانشان است. یعنی باید از نظر حمل و نقل طوری باشد که کشورها بتوانند انتقال ورزشکاران، مربیان و داوران را به محل تمرین به بهترین شکل ممکن انجام دهند. خوشبختانه در بازی‌های المپیک تیمی به مسابقات دیر نرسید، اما کسانی که مرجع این کار بودند نتوانستند بحث حمل و نقل را به خوبی اداره کنند.

سرپرست کاروان ورزش ایران در مسابقات المپیک توکیو درباره این که چرا در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ورزشکاران ما ماسک‌های متحد الشکل نداشتند نیز گفت: زمانی که به مراسم افتتاحیه رفتیم، من در تونل شاهد بودم که خیلی از کشور‌های دیگر هم مانند ما از ماسک‌های متغیر استفاده کرده بودند. در هر صورت بخش پزشکی ما توصیه کرده بود که ورزشکاران حتما از ماسک‌هایی استفاده کنند که در روز بتوانند ۲ تا ۳ بار آن را عوض کنند. به خاطر حساسیت‌هایی که ژاپنی‌ها داشتند ما در بازی‌های المپیک به هر ورزشکارمان به اندازه ۱۰۰ عدد ماسک داده بودیم و در طول بازی‌ها تمامی ورزشکارانمان و مربیان ما با ماسک به محل بازی‌ها می‌رفتند.


بیشتر بخوانید


سجادی درباره این که آیا انتظارات از کاروان ایران در مسابقات المپیک برآورده شد یا خیر، بیان کرد: اگر المپیک لندن را کنار بگذاریم، ما معمولا در المپیک‌ها با چنین وضعیتی رو به رو هستیم. تفاوتی که این دوره از بازی‌ها نسبت به ادوار گذشته داشت، این بود که کاروان ورزشی ایران در ۲ رشته جدید مدال آور، طلا کسب کرد. در مسابقات المپیک توکیو تعدادی از ورزشکاران ما در رده‌های چهارم قرار گرفتند که به نظر من قابل قبول است. در هر صورت باید بگویم برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس باید بیشتر از این‌ها کار کنیم.

سرپرست کاروان ورزش ایران در مسابقات المپیک توکیو درباره نقش بانوان در بازی‌های آسیایی که قرار است سال آینده در چین برگزار شود، تصریح کرد: خوشبختانه در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چین تعداد ورزشکاران بانوی ما نسبت به دوره‌های قبل بیشتر است. ما سعی داریم در آن مسابقات عملکرد بهتری داشته باشیم. در هر صورت زمان زیادی تا شروع بازی‌های آسیایی باقی نمانده است و این رقابت‌ها برای ما اهمیت بسیاری دارند. در این فرصت یک ساله باید هم توان خودمان را بالا ببریم و هم بتوانیم منابع مورد نیاز را تامین کرده و با برنامه ریزی خوبی به بازی‌های آسیایی برویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار