معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد حمله رژیم صهیونیستی نقض قوانین و پاسخ مقاومت به آن ایجاد معادله بازدارندگی بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه اینترنتی رادیو النور لبنان، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که آخرین حمله رژیم صهیونیستی نقض قوانین مصوب بود و می‌بایست به آن واکنش نشان داده می‌شد تا صهیونیست‌ها بدانند که سرزمین لبنان بی یار و یاور نیست و حملات آنان بدون پاسخ نخواهد ماند.

شیخ نعیم قاسم در سخنرانی خود در شب سوم محرم الحرام در منطقه الاوزاعی گفت: اسرائیل هفته گذشته با هواپیما‌های جنگی خود به لبنان حمله کرد. این حمله نقض قوانین مصوب بود و باید به آن واکنش نشان داده می‌شد. اسرائیل می‌داند که سرزمین لبنان بی یار و یاور نیست و حملات آن نمی‌تواند بدون پاسخ بماند، در نتیجه حزب الله در معادله شلیک موشک‌ها در منطقه باز در مقابل حمله هوایی اسرائیل در منطقه باز، بازدارندگی ایجاد کرد.

او تصریح کرد: پاسخ حزب الله به اسرائیل نشان دهنده حمایت گسترده مردم، احزاب و طوایف مختلف لبنان است، حمایتی که از طریق اظهارات آشکار شد و ما از اینجا و آنجا مشاهده کردیم. با این حال برخی از آشوبگران سر راه نیرو‌های مقاوم قرار گرفتند یعنی هنگامی که از شهرک شویا باز می‌گشتند، هرچند این اعتراض در واقع لکه ننگی بر پیشانی این افراد و بر پیشانی کسانی بود که در موضعگیری سیاسی، آنان را تایید کردند، زیرا هدف از این اعتراض ایجاد فتنه بود. آشوبگران در واقع سر راه وسیله‌ای را گرفتند که از عملیات باز می‌گشت. این اعتراض در مرکز عملیات نبود. با این حال برادرانِ مقاوم در برابر رفتار آنان صبوری کردند تا به فتنه منجر نشود، هرچند لکه ننگ بر پیشانی کسانی است که چنین موضع سیاسی گرفتند و البته دیدند که نتیجه چه بود.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان افزود: ما تحلیل‌هایی از مقامات ارشد اسرائیلی شنیده ایم. آن‌ها معتقدند آنچه در شویا اتفاق افتاد، نشانه‌هایی از شکاف بزرگ بین مقاومت و مردم لبنان در رده‌های مختلف آن است. طبعا آنان اتفاقی را که به شکست انجامید، دیدند و در همین حال می‌خواهند توجه اسرائیلی‌ها را به این اتفاق جلب کنند تا خسارت بزرگی را جبران کنند که با پاسخ مقاومت و ناکام گذاشتن اهداف دشمن، به آن وارد آمد.

او پرسید: آیا آن‌ها جشنی را ندیدند که حزب الله در شهر الخیام به افتخار مجاهدانی ترتیب داد که این عملیات را انجام داده بودند؟ در این جشن در فعالیت‌های مهم شهر شویا، بسیاری از جمله شهردار، شخصیت‌های شیعه، سنی، دروزی و مسیحی شرکت کردند. در شویا، تعدادی جوان اقدام به فتنه کردند که شکست خورد، اما در مقابل، همه جناح‌های حامی مقاومت، پاسخ حزب الله را تبریک گفتند، بنابراین فتنه شکست خورد و دشمنان به آنچه می‌خواستند نرسیدند.

شیخ نعیم قاسم افزود: از لحظه ابتدایی تأسیس حزب‌الله در راستای همبستگی اجتماعی، اخلاقی و سیاسی و رعایت مسائل مختلف در محیطی که مقاومت در آن قرار گرفته، کار کرده‌ایم. تفکرمان این بود که مقاومت باید از طریق نظامی با اسرائیل مقابله کند و نتایج این مقاومت نیز باید در راستای ایجاد همبستگی خرج شود. علاقه مردم به حزب‌الله به دلیل اعتمادشان به حزب‌الله است و اینکه هرگز آن‌ها را تنها نمی‌گذارد. ما با تمام امکاناتمان برای کمک به آن‌ها ایستاده‌ایم، اما آن‌قدر امکانات نداریم که بحران فعلی را حل کنیم و همچنین نباید برخی این بحران را به گردن ما بیندازند و حکومت را نادیده بگیرند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص بحران سوخت در لبنان نیز گفت: حزب‌الله در راستای واردات بنزین و گازوئیل از ایران اقدام کرده است و این موضوع مقداری زمان می‌برد و در وقت مناسبش ثمره خود را نشان خواهد داد.  خواستار محاکمه رئیس بانک مرکزی لبنان هستیم زیرا او از عوامل اصلی رسیدن لبنان به وضع فعلی است.

حزب الله لبنان در روز‌های اخیر در واکنش به تجاوزگری نظامی رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور، اقدام به شلیک ده‌ها راکت به سرزمین‌های اشغالی کرد. سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان پس از این پاسخ کوبنده به صهیونیست‌ها هشدار داد حزب الله در دفاع از تمامیت ارضی لبنان در مقابل تجاوزگری‌های اسرائیل پاسخی کوبنده خواهد داد و در دفاع از مردم لبنان تردید نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار