مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان وبلوچستان گفت:در زمینه مهارت آموزی و توانمند سازی افراد در رشته‌های مرتبط با فعالیت شیلاتی در تلاش هستیم .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،خداداد اولیایی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان به همراه ناروئی رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان چابهار در خصوص مشارکت در مهارت آموزی و توانمند سازی فعالین شیلاتی با محمد شهلی بر مدیرکل شیلات استان دیدار و گفتگو نمودند.

در این دیدار محمد شهلی بر ضمن بیان سیاست‌های سازمان شیلات ایران و همچنین اداره کل شیلات استان، به معرفی امکانات و تجهیزات موجود در این اداره کل جهت اجرای استاندارد آموزش‌های مهارتی برای فعالین شیلاتی پرداخت.

وی افزود: با توجه به نیاز سنجی‌های اولیه کارگر ماهر در بخش آبزی پروری، همچنین کارگر ماهر برای تاسیسات صنایع شیلاتی و کارخانجات و تعمیرکار ماهر برای نگهداری و اسکراپ بدنه شناور‌های صیادی مورد نیاز می‌باشد که این امر فقط از طریق آموزش مهارت‌ها به صورت حرفه‌ای و برگزاری دوره‌های تئوری و عملی برای فعالین شیلاتی با مشارکت اداره کل شیلات استان و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان امکان پذیر می‌باشد.

شهلی بر در پایان اظهار داشت: این اداره کل جهت هر گونه همکاری با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان برای مشارکت در امر مهارت آموزی و توانمند سازی فعالین شیلاتی اعلام آمادگی می‌نماید و ان شا الله هر چه سریعتر به این مهم دست یابیم.

در ادامه خدادا اولیایی بیان داشت: سیستان و بلوچستان از نظر توان مهارتی در حد پایینی قرار دارد به همین سبب باید در زمینه مهارت اشتغالزایی و کارآفرینی در این استان اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی افزود: در خصوص مهارت آموزی به فعالین شیلاتی که جامعه بزرگی در جنوب استان را تشکیل می‌دهند آمادگی کامل را داشته که با مشارکت اداره کل آموزش فنی و حرفه استان و اداره کل شیلات استان بتوانیم در زمینه مهارت آموزی و توانمند سازی افراد در رشته‌های مرتبط با فعالیت شیلاتی گام برداریم.

وی در پایان اظهار داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تمام تلاش خود را جهت عملیاتی نمودن آموزش‌های مورد نظر اداره کل شیلات استان برای توانمند سازی فعالین شیلاتی انجام خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار