مدیر نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو کرمانشاه از الزامی شدن برچسب اصالت کالا برای همه کالا‌های تولید داخل استان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کیومرث رحیمی مدیر نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو کرمانشاه از الزامی شدن برچسب اصالت کالا برای همه کالا‌های تولید داخل استان خبر داد و گفت : همه واحد‌های تولیدی موظف هستند تا پایان شهریور نسبت به استفاده از این برچسب اقدام کنند.

او با بیان اینکه برچسب اصالت سلامت کالا پیش از این برای کالا‌های وارداتی استفاده می‌شد، گفت : بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت استفاده از برچسب اصالت کالا برای تولیدات داخلی نیز اجباری شده است.

او افزود: بر این اساس واحد‌های تولیدی تا پایان شهریور ماه مهلت دارند که بر روی کالا‌های خود برچسب اصالت نصب کنند و پس از آن هیچ عذر و بهانه‌ای در این زمینه پذیرفتنی نیست و با متخلفان برخورد خواهد شد.

رحیمی افزود: نداشتن برچسب اصالت کالا به منزله کالای قاچاق است و‌همه کالا‌ها بهداشتی، آرایشی و غذایی باید این برچسب را داشته باشند.

مدیر نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بازرسان معاونت غذا و دارو تمامی محصولات سلامت محور را در سطح عرضه مورد بررسی قرار داده و در صورت مشاهده اقلام فاقد برچسب اصالت اقدام به جمع آوری کالا می‌کنند.

رحیمی با بیان اینکه مصرف کنندگان به سه روش می‌توانند از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند، افزود: راه اول استعلام از طریق آدرس http://www.ttac.ir است. بر روی برچسب‌های اصالت چندین کد مشاهده میشود که شما می‌توانید با وارد شدن به آدرس فوق و وارد کردن هرکدام از کد‌های مورد نظر در محل خاص خود اصالت کالای خریداری شده را استعلام کنید.

او ادامه داد: روش دوم استعلام از طریق سامانه پیام کوتاه یا تلفن گویا است که بر روی برچسب‌های اصالت شناسه اصالت درج شده، این شناسه یک کد ۱۶ رقمی بوده و توسط لایه‌ای پوشانده شده است که پس از خراشیدن و برداشتن این لایه توسط مصرف کننده آشکار خواهد شد. این شناسه را می‌توان از طریق شماره پیامک ۲۰۰۰۸۸۲۲ و یا شماره تلفن گویا ۰۲۱۶۱۸۵، مورد بررسی و کنترل قرار داد و از اصالت کالای خریداری شده اطمینان حاصل کرد.

رحیمی افزود: روش سوم استعلام بارکد مندرج بر روی برچسب است، بارکد‌های مندرج بر روی برچسب را می‌توان از طریق تلفن همراه هوشمند بازخوانی کرد. جهت بازخوانی این بارکد‌ها بایستی حتما سامانه TTAC بر روی گوشی تلفن همراه نصب شود.

او گفت: در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در اطلاعات دریافتی با فراورده مورد بررسی و یا عدم تایید فراورده مورد نظر از طریق روش‌های فوق، اصالت کالا مورد تایید نیست و شهروندان می‌توانند موضوع را به معاونت غذا و دارو اطلاع دهند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.