دفتر ریاست جمهوری از تماس تلفنی اشرف غنی با برخی مقامات آمریکا خبر داد. در این تماس تلفنی طرفین اوضاع کنونی افغانستان را بررسی کردند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور غنی با وزیران دفاع و خارجه ایالات متحده امریکا گفت‌وگوی تلفنی کرده و در باره اوضاع کنونی کشور و کاهش خشونت‌ها بحث نموده است.

در همین حال، وزارت دفاع امریکا می‌گوید که این تماس تلفنی برای اطمینان از هماهنگی نزدیک در آینده بوده است.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع امریکا ابراز داشت: "وزیر دفاع آستین و وزیر خارجه بلینکن صبح امروز با رییس جمهور غنی تماس تلفنی داشتند. این بحث‌ها با متحدان و همکاران ما ادامه خواهد یافت تا از هماهنگی نزدیک در آینده اطمینان داشته باشیم. "

در این اوضاع، رییس جمهور غنی در یک سخنرانی میان شماری از جوانان در ریاست جمهوری گفت که پروسه صلح باعث نفاق و تفرقه میان مردم شد.

رییس جمهور غنی اظهار کرد: پروسه‌ای به نام "صلح" در میان مردم ما نفاق آورد. آمدند پروسه را اختطاف کردند. بدون آمادگی، بدون درک تاریخ ما، بدون درک شرایط بین المللی امروز بیا این کار را کو، او کار ره کو، رئیس جمهور افغانستان مانع است. سیاستمداران افغانستان را وادار ساختند تا مثل مدل‌ها خود را به نمایش بگذارند که صبا کی رئیس جمهور می‌شود. "

رئیس جمهور غنی می‌گوید که تعیین جانشین او، حق مردم است.

"مردم افغانستان هر روزی بخواهند جانشین من را تعین کنند، به سر چشم. اما ما این حق را برای کس دیگر نمی‌دهیم که زعیم ملی افغانستان را تعیین بکند. "

شهروندان کشور با اشاره به دیدار‌های اخیر رییس جمهور و نشست‌های او در ریاست جمهوری از مدیریت اوضاع کنونی انتقاد می‌کنند.

در کنار مردم، برخی از سیاستگران نیز، از آن چی که نبود برنامه برای مدیریت اوضاع می‌دانند انتقاد داردند.

احمد ضیا مسعود، معاون پیشین رئیس جمهور گفت: "تا چه وقت ما منتظر این باشیم که رئیس جمهور چه وقت یک پالیسی امنیتی می‌گیرد. همین اعتماد ما سر این آدم سبب شد که ما به این حال و روز برسیم. ".

اما ریاست جمهوری می‌گوید که قرار است آقای غنی به زودی برای مردم سخنرانی کند.

انتقاد‌ها از نبود طرح امنیتی برای مدیریت اوضاع کنونی در حالی مطرح می‌شود که بخش‌های بزرگی از ۱۷ ولایت به دست طالبان افتاده اند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
مثلا الان میخوای چه غلطی کنی وقتی همه مملکته فروختی