معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از ابلاغ سیاست های برگزاری برنامه های محرم به دانشگاه ها از سوی وزارت علوم خبر داد.

رضا مهدی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه ریزی دانشگاه در خصوص ایام محرم اظهار کرد: درباره ایام محرم، ما سه نوع برنامه داریم. برنامه اول، برنامه عادی خودمان است که در نماز‌ها و مساجد مراکز برگزار میشود.

او افزود: برنامه دوم مربوط به معاونت فرهنگی وزارت عتف است که اخیرا به دانشگاه ها ابلاغ شده و اصول و سیاست‌های کلی ایام محرم را مشخص کرده است. برنامه سوم، اصول و سیاست‌هایی است که حوزه وزارت عتف اخیرا ابلاغ کرده است. ما ترکیبی از سه برنامه را داریم. محور اصلی برنامه ایام محرم، برگزاری زیارت عاشورا، عزاداری با رعایت شیوه نامه‌ها در روز‌های خاص و عزاداری مختصر پس از نماز ظهر و عصر است. البته برخی روز‌ها نذری هم هست که به صورت بیرون بر توزیع می‌شود.

مهدی تصریح کرد: برخی مراکز هم سخنرانی در فضای مجازی برای کارکنان و دانشجویان دارند. البته امسال به علت عدم حضور دانشجویان اکثر برنامه‌ها معطوف بر کارکنان است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.