مقامات ترکیه‌ای اعلام کردند تلفات ناشی از سیل در شمال این کشور جان ۴۰ نفر را گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، مقامات ترکیه روز شنبه اعلام کردند که شمار قربانیان سیل در این کشور به ۴۰ نفر رسیده است.

بر اساس گزارش‌ها از اداره حوادث طبیعی ترکیه (AFAD)، وقوع سیل ناشی از بارش شدید باران از روز چهارشنبه در منطقه دریای سیاه در شمال کشور ترکیه موجب مرگ  ۳۴ نفر در استان کاستامونو شد. ۶ نفر دیگر هم در استان سینوپ جان خود را از دست دادند و  تلاش برای جستجوی یک فرد دیگر در استان بارتین همچنان ادامه دارد.

مقامات ترکیه از احتمال افزایش شمار قربانیان خبر دادند.

در مجموع ۳۴۱ نفر در بارتین، ۱۳۸۰ نفر در کاستامونو و ۵۲۶ نفر در سینوپ با هلیکوپتر و قایق به مناطق امن منتقل شدند.

روز گذشته، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی درباره وقوع سیل در این کشور گفت: وضعیت ۳ استان بارتین، کاستامونو و سینوپ بعد از سیل «فاجعه بار» است.

پس از آتش سوزی‌های اخیر در ترکیه، وقوع سیل از جدیدترین حوادث طبیعی است که در این کشور رخ داده است. مسأله‌ای که متخصصان می‌گویند با تغییرات آب و هوایی در ارتباط است.

 سیل به سبب ریزش باران‌های سنگین در حال ویران ساختن ساحل شمالی ترکیه است، بطوری که یک پل را تخریب کرده و شماری از روستا‌ها را بی برق گذاشته است.

چندی پیش، دامنه آتش سوزی جنگلی در ترکیه به ضلع شمالی کوه مجاور نیروگاه ترکیبی شهر «میلاس» در استان «موغلا‌ی» ترکیه رسید. بخش وسیعی از مناطق مسکونی مجاور نیروگاه میلاس تخلیه شد. تعدادی از ویلا‌های این منطقه دچار آتش سوزی شدند و در مقابل چشمان حیرت زده گردشگران و اهالی منطقه سوختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار