هواشناسی بوشهر اعلام کرد: امروز دمای هوا ۵۰ درجه سلسیوس یا بیشتر خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، هادی سالاری کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد با وزش باد‌های شمالی بر روی دریا و تداوم وزش آن از امروز تا دوشنبه سواحل استان مواج خواهد بود.

او افزود: همچنین امروز در برخی از مناطق دمای هوا به ۵۰ درجه سلسیوس یا بیشتر خواهد رسید.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر، آسمان استان را تا فردا صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، وزش باد و در برخی نقاط گردوخاک پیش‌بینی کرد.

سالاری ادامه داد: جهت وزش باد در نواحی و سواحل شمالی و مرکزی استان بیشتر شمال غربی با سرعت ۱۲ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و امشب و فردا بر روی دریا گاهی تا ۵۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود. همچنین در نواحی و سواحل جنوبی جهت وزش باد متغیر با سرعت ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت، و از اواخر امشب شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ و در فراساحل گاهی ۴۲ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

او بیان کرد: ارتفاع موج دریا نیز امروز در سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و فردا ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر، همچنین در سواحل جنوبی امروز ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و فردا در فراساحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.


بیشتر بخوانید


کارشناس هواشناسی گفت: در شبانه روز گذشته اهرم، برازجان، خورموج و دیلم با ۴۷ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرها بوده‌اند.

سالاری بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ۵۳ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۰۷:۱۶، مد دوم ساعت ۱۲:۳۵ و جزر دوم ساعت ۱۸:۵۳ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.