خدرلو گفت: مرغ‌های تولید شده در مهاباد باید در کشتارگاه‌های این شهرستان کشتار شود.

عارف خدرلو فرماندار مهاباد در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: مرغ تولید شده در مهاباد با توجه به ظرفیت خالی کشتارگاه‌های این شهرستان باید در همین شهرستان کشتار شده و نباید به مناطق دیگر ارسال شود.

خدرلو با انتقاد از ارسال برخی از محموله‌های مرغ زنده تولید شده در این شهرستان برای کشتار به شهر‌های دیگر از جمله ارومیه به شهروندان هشدار داد و افزود: وقتی در مهاباد ظرفیت لازم برای کشتار وجود دارد این اقدامات یک نوع جفای آشکار در حق کشتارگاه‌های مرغ این شهرستان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه اینگونه اقدامات موجب ایجاد یک نوع رانت در این حوزه خواهد شد، اضافه کرد: سهم این شهرستان در بخش کشتارگاه‌های مرغ باید مشخص شده و نباید مرغ تولیدی در این شهرستان برای کشتار به مناطق دیگر ارسال شود که در صورت ادامه این مورد با عاملان آن برخورد و به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

فرماندار مهاباد با تاکید بر رعایت مصوباتی که در این زمینه وجود دارد از سوی جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: معاونت امور دام جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مجاز به اتخاذ تصمیماتی خلاف مصوبات ستاد تنظیم بازار استان و حتی شهرستان نیست.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.