در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با افت ۳ هزار و ۷۹۷ واحدی، روی پله یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص کل بورس تهران امروز (شنبه ۲۳ مرداد ماه) در ابتدای معاملات با رشد ۵ هزار و ۷۶۶ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحدی قرار گرفت و در نهایت شاخص کل بورس با افت ۳ هزار و ۷۹۷ واحدی، روی پله یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحدی قرار گرفت.


بیشتر بخوانید

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۳ مرداد ماه


ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۷ هزار و ۳۳ میلیارد تومان رسید. «فارس»، «پارس» و «فملی» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند. «سپید»، «شستا» و «خودرو» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص هم وزن نیز با رشد ۲۱۶ واحدی، روی پله ۲۶۶ هزار و ۲۲۳ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون سهم به ارزش ۷ هزار و ۳۳ میلیارد تومان رسید.

افت ۳ هزار و ۷۹۷ واحدی شاخص کل فرابورس

شاخص کل فرابورس هم با رشد ۹۴ واحدی روی پله ۲۱ هزار و ۳۰۶ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد ۲ میلیارد و ۶۱۰ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۷۸۸ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های پارس، شتران و خودرو به ترتیب با ۱۱۴۴.۵۷، ۸۵۹.۱۷، ۷۲۸.۶۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد فارس، فملی و رمپنا با ۱۶۴۳.۸۸، ۹۹۶.۱۴، ۸۱۵.۴۷ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد‌های مارون، کگهر و هرمز به ترتیب با ۱۱۰.۲۴، ۴۳.۷ و ۳۶.۵۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد زاگرس، آریا و شگویا، با ۳۰.۰۶، ۲۸.۳۵ و ۷.۸۹ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه شیمیایی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ یک هزار و ۱۸۳ میلیارد تومان به خود اختصاص داد، گروه خودرو، فلزات اساسی و فراورد‌ه‌های نفتی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های وپخش، لپارس و کالا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های وسکرشا، دشیمی و رمپنا بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

نماد‌های اپرداز، شاروم و وهامون بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های کتوکا، زکشت و میهن بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های سپید، پارند و کالا و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های کدما، برکت و غدام در بورس تهران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید را شرکت‌های مدیریت، اعتماد و وهامون، بیشترین عرضه فروش را نماد‌های ثالوند، زماهان و کتوکا در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های خودرو، خساپا و وسخوز بیشترین حجم معامله و نماد‌های پارس، کمند و شستا بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

همچنین نماد‌های دی، کرمان و اعتماد بیشترین حجم معامله و نماد‌های اراد ۶۴۴، اراد ۶۴۴ و اراد ۸۳۴ بیشترین ارزش معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار