مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: طرح نذر سلامت در قالب تیم‌های نظارتی و در ۴۰ هیات مذهبی اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ایرج کیانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طرح نذر سلامت دو، در قالب تیم‌های نظارتی و در ۴۰ مسجد، تکیه‌گاه و هیات عزاداری حسینی اجرا می شود.

او افزود: در این طرح بین ۱۰ تا ۳۰ نفر از اعضای جمعیت هلال احمر در ورودی هیات‌های مذهبی مستقر و به تب‌سنجی و غربالگری عزاداران حسینی می‌پردازند تا افراد دارای علائم کرونا شناسایی و از ورود این افراد به هیات جلوگیری شود.


بیشتر بخوانید


کیانی اضافه کرد: اعضای جمعیت هلال احمر علاوه بر بیماریابی، در زمینه ضدعفونی کردن اماکن قبل و بعد از مراسم، تعیین فاصله‌گذاری استقرار عزاداران، استفاده از ماسک و ارائه توصیه‌های بهداشتی لازم به حاضران را انجام می‌دهند.

او اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان مراسم دهه نخست محرم بیش از ۵۰ هزار ماسک بین عزاداران حسینی در قالب توزیع اقلام بهداشتی توزیع شود و آمادگی لازم برای توزیع بیشتر اقلام بهداشتی بین هیات‌های مذهبی در استان از سوی این جمعت وجود دارد.

کیانی ادامه داد: هم‌اکنون بیش از ۲۵ هزار نفر در استان عضو جمیعت هلال احمر هستند و افرادی‌که تا ۳۵ سال سن دارند در سازمان جوانان و بقیه در بخش امداد و سازمان داوطلبان عضویت دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار