رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: وضعیت سرم به ویژه در بیمارستان‌های استان نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: وضعیت سرم به ویژه در بیمارستان‌های استان نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است و به سرعت در حال تامین است.

او افزود: اگر همین روند ادامه پیدا کند از حدود ۱۰ روز آینده دیگر مشکل حادی برای تامین سرم در استان را نخواهیم داشت، اگرچه قابل ذکر است در حال حاضر نیز مصرف سرم در حال مدیریت است و محلی به‌ویژه در بخش‌های کرونا سرپایی نبوده که سرم نداشته باشیم.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: روال توزیع سرم به صورت کشوری بهبود پیدا کرده است و در روز‌های آینده مشکل در این خصوص به صورت کامل رفع خواهد شد.

او اظهار داشت: شایعاتی مثل برخی دارو‌ها به ویژه دارو‌های تقویتی با تزریق واکسن تداخل دارد که منجر به عوارض شدید یا مرگ می‌شود، عدم استحمام بعد از تزریق واکسن و... در خصوص واکسن مطرح است که البته صحیح نیست.

شیرانی تصریح کرد: نکته قابل توجه درخصوص واکسن این است که مردم حساست زیادی روی نوع واکسن‌ها نشان می‌دهند، لازم است عنوان شود همه واکسن‌ها که در دسترس هستند مورد تایید سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و تفاوت چندانی چه به لحاظ عوارض و اثربخشی ندارند.

او گفت: مردم هر واکسنی که در دسترسشان بود استفاده کنند و نگرانی، وسواس و حساسیت درخصوص آن نداشته باشند.

شیرانی بیان کرد: قبل از تزریق واکسن ناشتایی طولانی مدت نداشته باشند و بعد از تزریق آن نیز بسیار مهم است که استراحت کافی کنند، مایعات فراوان بنوشند و تغذیه مناسب داشته باشند.

او ادامه داد: تغذیه مناسب به معنای غذای خاصی نیست، همان غذای معمول روزانه که از همه گروه‌های غذایی در آن وجود داشته باشد، کافی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار