مدیر کل شیلات خوزستان:

صید ماهی شیر ۲ ماه ممنوع شد

ابوعلی از ممنوعیت صید ماهی شیر با روش گوشگیر از روز دوشنبه ۲۵ مرداد ماه در خلیج فارس و دریای عمان خبر داد.

فتح اله ابوعلی مدیر کل شیلات خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به عضویت ایران در کمیسیون منطقه‌ای شیلاتی (Recofi) و بر اساس مصوبه‌های دهمین اجلاس این  کمیسیون، صید انواع ماهیان شیر به روش گوشگیر با هدف حفظ ذخایر این گونه ارزشمند و آغاز فصل تخم‌ریزی آن به مدت دو ماه ممنوع اعلام می‌شود.

او افزود: در همین زمینه، از تاریخ  ۲۵ مرداد تا ۲۵ مهر در منطقه خلیج فارس و دریای عمان برای کلیه کشور‌های عضو ممنوعیت شدید صید شیرماهی اتخاذ شده است.

ابوعلی بیان داشت: جامعه صیادان و تشکل‌های صیادی استان به منظور اجرای هرچه بهتر این تصمیم ملی و منطقه ای، از صید این نوع ماهی با تور گوشگیر در بازه زمانی تعیین شده خودداری نمایند ودر زمان ممنوعیت صید، نظارت کامل بر روند اجرا توسط دفاتر صدور مجوز صید و یگان حفاظت منابع آبزیان استان انجام می‌شود.

مدیر کل شیلات خوزستان تصریح کرد: کمیسیون منطقه‌ای شیلاتی (Recofi) یکی از سازمان‌های مدیریت شیلاتی منطقه‌ای است که از سال ۲۰۰۱ میلادی با هدف حفاظت، مدیریت و بهره‌برداری صحیح و اصولی از ذخایر آبزیان منطقه خلیج‌فارس و دریای عمان براساس ماده ۱۴ اساسنامه سازمان فائو تاسیس و کشور‌های منطقه از جمله ایران از همان ابتدا به عضویت رسمی آن در آمدند.

انتهای پیام/م 

برچسب ها: صید ماهی ، آبزی پروری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.