رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

خشکسالی ۱۱ هزار میلیارد ریال به زراعت گندم و جو خراسان شمالی خسارت زد

عبدالله یوسفی گفت: خشکسالی ۱۱ هزار میلیارد ریال به زراعت گندم و جو استان سال زراعی جاری خسارت زد که از جمله این خسارت‌ها کاهش تولید کاه بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  عبدالله یوسفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت : غلات کاران استان امسال از ناحیه خشکسالی با ۱۹۳ هزار و ۱۸۷ تن کاهش تولید محصول گندم و جو مواجه شدند که این میزان در سال‌های گذشته بیش از ۴۰۲ هزار تن محصول بود.


بیشتر بخوانید 


او افزود: امسال غلات کاران استان که با خشکسالی، کم آبیاری و تنش دمایی مواجه شدند ۲۰۹ هزار و ۶۷۵ تن محصول گندم و جو برداشت کردند درحالیکه میانگین عملکرد تولید گندم و جو در سال‌های نرمال در اراضی آبی ۳.۴ تن در هکتار و دیم ۱.۲ تن در هکتار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: این میزان در سال زراعی جاری ۲.۲ و ۴۰۰ کیلو در هر هکتار بود که موجب زیان کشاورزان گندم کار و جوکار شده است.

یوسفی گفت: علاوه بر تولید محصول راهبردی گندم امسال با کاهش ۲۲۷ هزار تن کاه نیز مواجه شدیم که این کاهش دامپروران را با مشکل تامین علوفه مواجه کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: از نظر اقلیمی استان در ناحیه خشک و نیمه خشک واقع شده و متوسط طولانی مدت استان حدود ۲۶۳ میلیمتر است.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.