کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت لیمو ترش از سطح ۵۰۰ هکتار از باغات این شهرستان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، زهرا پناه کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با بیان اینکه برداشت لیمو ترش از سطح ۵۰۰ هکتار از باغات این شهرستان آغاز شد، اظهار کرد: برداشت لیمو ترش از اواسط مرداد ماه در این شهرستان شروع و در نیمه مهر ماه به پایان می‌رسد.

او با بیان اینکه لیمو ترش از مرکبات با صرفه اقتصادی برای کشاورزان است، ابراز کرد: از مجموع ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از باغات مرکبات شهرستان کازرون، ۵۰۰ هکتار به کشت درختان لیموترش اختصاص یافته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: متوسط برداشت لیمو ترش در شهرستان کازرون ۱۸ تن در هکتار است وپیش‌بینی می‌شود بیش از ۹ هزار تن لیمو امسال از باغات این شهرستان برداشت و به بازار مصرف ارسال شود.

پناه با اشاره به اینکه شهرستان کازرون یکی از قطب‌های تولید لیمو ترش در استان فارس به شمار می‌رود، افزود: عمده محصول لیموترش این شهرستان در بخش جره و بالاده تولید می‌شود.

کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: پرشین لایم، خارکی و چهار فصل از ارقام لیموترش در کازرون است که با توجه به شرایط اقلیمی این شهرستان از کیفیت و بازار پسندی مطلوبی برخوردار است.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار