مدیرکل گمرک بوشهر گفت: صادرات غیرنفتی گمرکات استان از ابتدای امسال تا پایان تیر از نظر میزان ۱۱ درصد و ارزش ۸۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بهروز قره بیگی ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر بیان کرد: از ابتدای امسال تا پایان تیر از گمرک‌های این استان ۸ میلیون و ۷۳۵ هزار تن کالا به ارزش دو میلیارد و ۹۱۳ میلیون و ۷۸۵ هزار دلار به خارج از کشور صادر شد.

او افزود: اگر میعانات گازی را هم حساب کنیم در این مدت، ۸ میلیون و ۸۱۰ هزار تن کالا به ارزش دو میلیارد و ۹۵۲ میلیون و ۸۳۱ هزار دلار از استان بوشهر صادر شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ وزنی ۱۲ درصد و ارزش ۸۳ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر ادامه داد: بیشترین صادرات به گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تعلق دارد که از نظر وزن ۸۱ و ارزش ۹۲ درصد از  میزان صادرات را به خود اختصاص داده است.

قره بیگی عنوان کرد: کشور‌های چین، امارات متحده عربی، ترکیه، پاکستان، هند، آفریقای جنوبی، برزیل، قطر و تایوان مهم‌ترین کشور‌های مقصد کالاهای صادراتی از گمرک‌های استان بوشهر بوده‌اند.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: همچنین در چهار ماه ابتدای امسال، ۱۰۲ هزار تن کالا به ارزش حدود ۲۹۹ میلیون دلار کالا از طریق گمرک‌های این استان وارد کشور شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.